کد خبر : 83089
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401- 44: 10

برداشت زیتون در ۷۰ درصد از باغات گیلان/ لزوم محدودیت در واردات روغن زیتون

برداشت زیتون در ۷۰ درصد از باغات گیلان/ لزوم محدودیت در واردات روغن زیتون

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۷۰ درصد از محصول باغات زیتون برداشت شده است و با توجه به افزایش تولید روغن زیتون در کشور خواستار محدودیت در واردات این محصول هستیم.  

  1. به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، صالح محمدی در گفت و گویی با بیان اینکه علیرغم سختی هایی که در سال زراعی جاری با توجه به کاهش نزولات جوی و محدودیت های آبی سپری کردیم امسال شاهد افزایش چشمگیر تولید زیتون بودیم، اظهار کرد: ۲۲ هزار نفر باغدار زیتون در استان وجود دارد که در ۹۳۰۹ هکتار از این باغات فعالیت دارند.

 

وی افزود: سال گذشته ۱۱ هزار تن زیتون برداشت شد؛ این در حالیست که امسال ۳۵ هزار تن محصول در باغات زیتون استان تولید می شود.

 

محمدی ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد زیتون باغات برداشت شده و ۳۰ درصد باقی مانده نیز در حال برداشت است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه رودبار یکی از قدیمی ترین مناطق زیتون کاری کشور است، خاطرنشان کرد: در این شهررستان زیتون بسیار با کیفیت تولید می شود.

 

وی متذکر شد: هر چقدر تولید زیتون از نظر کمی و کیفی خوب باشد روغن زیتون بهتر و بیشتری نیز در استان تولید می شود لذا به دلیل اهمیت مصرف روغن زیتون برای خانواده ها یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه و ترویج ارقام روغنی زیتون است تا با افزایش تولید روغن زیتون میزان دسترسی خانواده ها را به این روغن سالم بیش از پیش فراهم کنیم.

 

محمدی تصریح کرد: سال گذشته مشکل آفت زیتون داشتیم که امسال با کنترل های انجام شده این آفت مهار شد و به این ترتیب افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصول زیتون رقم خورد و به علاوه روغن زیتون استحصالی نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان آذر امسال برداشت زیتون ادامه دارد، گفت: ۴۵ درصد زیتون تولیدی امسال کنسروی و ۵۵ درصد نیز روغنی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: با توجه به افزایش تولید روغن زیتون طی مکاتباتی که انجام شد خواستار محدودیت واردات روغن زیتون در جهت حمایت از تولیدکنندگان شدیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار