کد خبر : 1877
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394- 06: 14

برنامه‌ای برای استیضاح شهردار بندرانزلی نداریم

برنامه‌ای برای استیضاح شهردار بندرانزلی نداریم

عضو شورای شهر بندرانزلی گفت: برنامه‌ای برای استیضاح شهردار بندرانزلی نداریم و کماکان ایشان مشغول به خدمت است و امیدوارم هر چه زودتر برنامه‌های خود را ارائه کند.

به گزارش در گیلان، امیر احمدی‌فرد یکی از محاسن شورای اسلامی شهر بندرانزلی در دوره چهارم را برگزاری جلسات علنی دانست و اظهار داشت: این یکی از شعارهای ما در زمان انتخابات بود و همیشه اعتقاد داریم که برگزاری جلسات علنی از حقوق شهروندی است و به همین خاطربیش از ۹۰ درصد جلسات شورای شهر به‌صورت علنی برگزار شده است.

وی افزود: درباره دو جلسه اخیر باید عرض کنم با توجه به مشکلات عدیده شهری از قبیل کاهش در آمد شهرداری، سد معبر، آب‌گرفتگی معابر، وجود احشام و سگ‌های ولگرد در سطح شهر، ابهام در مبلغ قرارداد شرکت ظریف‌کاران و جمع‌آوری زباله باعث شد که به اتفاق اعضای شورا و با پیشنهاد شهردار انزلی دو جلسه به‌صورت غیرعلنی برگزار کنیم تا وی پاسخگوی اقدامات انجام شده در راستای معضلات فوق باشد.

عضو شورای شهر بندرانزلی با بیان اینکه گزارشات عملکرد از جانب شهردار انزلی قانع کننده نبوده است، اظهار داشت: متأسفانه علیرغم وعده‌های جناب شهردار درباره ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رسیدن به توسعه پایدار و ایجاد شهری امن در روز انتخاب شهردار و معارفه خویش اذعان داشتند، تاکنون برنامه مدونی در طی این دو سال به شورای شهر ارائه نکرده است.

وی بیان کرد: در جلسات هم بیشتر به ارائه گزارش عملکردها از سوی شهردار پرداخته شد که متأسفانه قانع کننده نبود و شایسته است برای شهر بندرانزلی با جمعیتی معادل ۱۲۰ هزار نفر که از مهم‌ترین شهرهای بندری و توریستی شمال کشور است، تلاش‌های بیشتری برای رسیدن به توسعه پایدار از سوی شهرداری و شورای شهر و مدیران صورت بگیرد.

احمدی‌فرد در مورد شایعه استیضاح شهردار بندرانزلی اظهار کرد: با توجه به قانون تشکیلات و شوراها، انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد ایشان از مهمترین وظایف شوراها است و ما قسم یاد کردیم که منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح دهیم و مدافع حقوق شهروندی باشیم.

عضو شورای شهر بندرانزلی افزود: متأسفانه در این دو سال آزمون و خطاهای بسیاری در اجرای پروژه‌های شهری از قبیل نورافشانی با ریسه‌هایی که مناسب با اقلیم شهر ما نبودن و با اولین بارندگی سوختند، رنگ آمیزی‌های بی‌کیفیت و رنگارنگ جداول شهری، آسیب به فضای سبز شهری و غیره موجب ناراحتی ما از عملکرد شهردار است، اما فعلاً برنامه‌ای برای استیضاح ایشان نداریم و کماکان ایشان به‌عنوان شهردار مشغول به خدمت است و امیدوارم هر چه زودتر برنامه‌های خود را ارائه کند.

احمدی‌فرد با بیان اینکه یکی از معضلات شهر توریستی بندرانزلی مشکلات حمل و نقل و ترافیک درون شهری است اظهار کرد: با رشد سریع جمعیت و به دنبال آن افزایش وسایل نقلیه و عدم توسعه شبکه‌های حمل و نقلی که متناسب با این رشد سریع باشد، صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر بندرانزلی افزود: در دوره سوم شورای اسلامی شهر برای کاهش معضل ترافیک اقدام به احداث پل ولایت ۲ کردند که متأسفانه طبق توافقات فقط اجرای این پل با سازمان مسکن و شهرسازی بوده و آزادسازی رمپ‌های شمالی و جنوبی به‌عهده شهرداری گذاشته شد و با توجه به عدم مکان‌یابی مناسب برای اجرای این پل و گران بودن ارزش ملک‌های واقع در طرح تعریض تاکنون مبالغ زیادی از سوی شهرداری برای این آزادسازی پرداخت شده ولی هنوز هم برای تکمیل این پروژه نیاز به خرید ملک است که با توجه به کاهش درآمد این امر فعلاً میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه شهر بندرانزلی یک شهر طولی و خطی و تک هسته‌ای است گفت: به‌دلیل داشتن خیابان اصلی کم عرض و قرار گرفتن اکثر ادارات در مرکز شهر و نداشتن پارکینگ طبقاتی، این شهر معضلات زیادی به لحاظ حمل و نقل دارد و می‌طلبد که شهر ما دارای طرح جامع ترافیک باشد.

احمدی‌فرد تصریح کرد: متأسفانه طرح خاصی برای بعد از آزادسازی و آرام سازی ترافیک ارائه نشده است و برای رفع معضل ترافیک درون شهری راه‌های متفاوتی از قبیل تعریض خیابان، پل‌های غیر همسطح، احداث پارکینگ‌های طبقاتی و توسعه خودروهای حمل و نقل عمومی و اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی وجود دارد و به‌نظر بنده با اولویت قرار دادن توسعه حمل و نقل عمومی زودتر به نتیجه می‌رسیدیم و با این کار در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست هم موفقیت کسب می‌کردیم.

عضو شورای شهر بندرانزلی با تأکید بر اینکه رسیدن به توسعه پایدار شهری و ضرورت تغییر رویکردهای سنتی به برنامه‌ریزی و مدیریت شهری امری اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های سیستمی و ساختاری با توسعه متعادل و متوازن در همه ابعاد نیاز است و با جایگزینی برنامه‌های استراتژیکی و راهبردی cds به‌جای طرح‌های جامع و اهمیت دادن به طرح زیر بنایی از قبیل سیستم‌های اطلاعات مکانی GIS زمینه‌های رسیدن به توسعه پایدار را فراهم کنیم.

وی گفت: شهرنشینی در شهر بندرانزلی همچون اکثر شهرهای دیگر کشورمان قبل از شهرسازی انجام گرفته و بارگذاری تأسیسات و تجهیزات شهری زمانی انجام می‌گیرد که فضاهای شهری ساخته شده‌اند به همین لحاظ برای رسیدن به مؤلفه‌های تاثیرگذار بر توسعه آینده، نیاز به مطالعات زیرساخت‌های مکانی یا sdi تا با بررسی نیازهای توسعه و وضعیت موجود و انتخاب بهترین راهکار، به‌صورت علمی و اصولی به رفع معضلات شهری بپردازیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار