کد خبر : 41740
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهریور 1398- 55: 16

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان:

برپایی ۱۸ موکب اربعین توسط گیلانیان در عتبات عالیات

برپایی ۱۸ موکب اربعین توسط گیلانیان در عتبات عالیات

عباسپور گفت: امسال ۱۸ موکب توسط گیلانیان در مرز مهران، شهر نجف و کربلا برپا می‌شود.

به گزارش گیلانستان «غلامرضا عباسپور» ظهر امروز(شنبه، ۲۳شهریور) در جلسه ستاد اربعین این شهرستان که در محل فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: ۱۸ موکب گیلان در عتبات عالیات برپا می‌شود که یکی از این موکب‌ها متعلق به شهرستان صومعه‌سرا است.

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه موکب‌های رودسر و املش در مرز مهران، شرق گیلان در نجف و مرکز استان و غرب گیلان به جز آستارا و تالش در کربلا مستقر هستند، افزود: ۱۵ هزار زائر قفقازی از آستارا وارد میهن ما می‌شوند تا به سمت مهران بروند.

وی با بیان اینکه سال گذشته صومعه‌سرا به خوبی از زائران اربعین حسینی در کربلای معلی پذیرایی کرد و اسکان داد، گفت: مشارکت مردم گیلان در خدمت به زائران اربعین رضایت بخش است.

عباسپور با بیان اینکه به دلیل برداشته شدن روادید پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۳۵ هزار نفر از گیلان زائر اربعین باشند، تصریح کرد: به دلیل افزایش جمعیت موکب‌های اربعین امسال از ۱۲ به ۱۸ افزایش پیدا کرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه از مهرماه باید موکب‌ها در عراق برپا شود، خاطرنشان کرد: مردم صومعه‌سرا باید طبق سنوات گذشته مشارکت داشته باشند تا بتوان با نذورات جمع‌آوری شده برای زائران آرامش فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه هر موکب ۳۶ تا ۴۰ نفر خادم دارد، اظهار کرد: روزانه از یک هزار نفر زائر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام پذیرایی و ۲ هزار اسکان روزانه داریم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار