کد خبر : 31314
تاریخ انتشار : جمعه 9 آذر 1397- 16: 11

برکات چهل ساله نظام اسلامی در نمازهای جمعه تبیین شود

برکات چهل ساله نظام اسلامی در نمازهای جمعه تبیین شود

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقطع خاص و حساسی برای کشور است و باید ارزش ها و دستاوردهای انقلاب، در آئین های نماز جمعه استان برای مردم تبیین شود.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام علی اسلامی نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: تاکید بر رعایت تقوای الهی، انجام امور خیرخواهانه و وحدت مردم و مسئولان از ثمرات آئین عبادی سیاسی نماز جمعه است.
وی بیان کرد: نماز جمعه از یادگارهای امام راحل و فرصت ارزشمند تقرب به درگاه الهی است و بزرگترین ثمره آن، دمیدن روح تقوا به جامعه است.
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی نماز جمعه احیا شد و باید از آن صیانت کنیم تا دشمن از رسیدن به هدف های شوم خود در اختلاف افکنی بین مسلمانان مایوس شود.
اسلامی نژاد گفت: نمازجمعه به قشر خاصی تعلق ندارد و باید از ظرفیت آموزش و پرورش و بسیج برای تقویت بخش های مختلف نماز جمعه استفاده شود.
امام جمعه آستارا هم در این جلسه با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام (ره) به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران گفت: شاخ و برگ این شجره طیبه بعد از چهار دهه، کشور را فرا گرفته و به کانونی پرقدرت و تاثیرگذار در داخل، منطقه و بین الملل تبدیل شده است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: نهاد نماز جمعه به سرچشمه ولایت فقیه متصل و از ظرفیت فوق العاده ای در تولید قدرت نرم و تاثیرگذاری بر تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار