کد خبر : 56756
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

با عنوان عشق ماندگار؛

برگزاری دومین جشنواره «تئاتر تک نفره و دو نفره استانی» گیلان

برگزاری دومین جشنواره «تئاتر تک نفره و دو نفره استانی» گیلان

فراخوان دومین جشنواره «تئاتر تک نفره و دونفره استانی» گیلان با عنوان عشق ماندگار و در قالب اهدای جایزه هنری پارسی منتشر شد.

به گزارش گیلانستان، دومین جشنواره تئاتر تک نفره و دو نفره استان گیلان با عنوان «عشق ماندگار» در قالب اهدای جایزه هنری پارسی برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی این جشنواره با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: اختتامیه این دوره از جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

رضا شریفی در ادامه به برخی ویژگی‌های اجرای تئاترهای تک نفره و دو نفره اشاره کرد و گفت: اینگونه اجراها در تمام دنیا به سبب تعداد کم گروه اجرایی و قابلیت‌های فراوان اجرا توسط یک یا دو بازیگر از جذاب ترین شیوه‌های اجرایی تئاتر بوده و بستر مناسبی جهت رشد و ارتقای تئاترهای کوچک و تجربی است.

وی با اشاره به اینکه دومین دوره جشنواره تئاتر تک نفره و دو نفره استانی با عنوان اهدای جایزه هنری پارسی همانند سال گذشته در اسفند ماه برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره دو دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه در بخش صحنه‌ای گروه‌های شرکت کننده فقط می‌توانند از آثار نویسندگان ایرانی استفاده کنند، تصریح کرد: موضوع نمایشنامه‌های ارسالی باید با تاکید بر فرهنگ و تاریخ ایران نوشته شده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این بخش آثاری که دارای موضوع هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم باشد در اولویت ستاد قرار می‌گیرند، گفت: نمایش‌های ارسالی باید برای اولین بار در این جشنواره به اجرا در آید.

مسئول روابط عمومی جشنواره همچنین با بیان اینکه زمان اجرای هر نمایش حداکثر ۴۵ دقیقه است، افزود: بخش نمایشنامه نویسی نیز علاقه مندان فقط می‌توانند یک اثر خود را به دبیر خانه جشنواره ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه متون ارائه شده باید با تاکید بر فرهنگ و تاریخ ایران و پاسدار ارزش‌های ملی و مذهبی نوشته شده باشد، اظهار کرد: نمایشنامه‌های تحریر شده حتماً باید دارای یک یا دو شخصیت باشند.

۲۰ بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره

شریفی همچنین به نحوه پذیرش و مدارک مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره نیز اشاره و تصریح کرد: در بخش صحنه‌ای؛ ارائه سه حلقه فیلم از اجرای نمایش در قالب cd یا dvd و یک نسخه از نمایشنامه در فرمت word، یک قطعه عکس پرسنلی کارگردان نمایش، تکمیل فرم شرکت در جشنواره باید مد نظر شرکت کنندگان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: عدم کیفیت فیلم‌های ارسالی و یا مخدوش بودن فیلم‌ها به عهده گروه شرکت کننده بوده و ستاد برگزاری جشنواره هیچ گونه مسئولیتی را در این خصوص نمی‌پذیرد.

مسئول روابط عمومی جشنواره با بیان اینکه در صورت شرکت هنرمندان دارای معلولیت، ارائه کپی کارت معلولیت الزامی است، ادامه داد: در بخش نمایشنامه نویسی نیز ارائه سه نسخه از نمایشنامه با فرمت word، پرینت یک نسخه از نمایشنامه، یک قطعه عکس پرسنلی از نویسنده اثر، تکمیل فرم شرکت در جشنواره ضروری است.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره بعد از جمع‌آوری مورد بازبینی هیئت داوران قرار خواهد گرفت، افزود: در بخش صحنه‌ای هشت اثر نمایش جهت شرکت در جشنواره برگزیده می‌شود.

شریفی با بیان اینکه نتایج داوری از طریق رسانه‌های مکتوب و مجازی و همچنین تلفن کارگردانان اعلام خواهد شد، گفت: در بخش نمایشنامه نویسی نیز از میان متون رسیده به دبیرخانه تنها یک نمایشنامه توسط هیئت داوران برگزیده و در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن امسال اعلام آثار برگزیده نیز در تاریخ ۳۰ بهمن ماه انجام خواهد شد، ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره ۱۸ لغایت ۲۰ اسفند ماه امسال است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار