کد خبر : 1254
تاریخ انتشار : شنبه 18 مهر 1394- 46: 23

برگزاری همایش سعدی‌شناسی در جمهوری آذربایجان / وجود ۱۷۰ زندانی ایرانی در آذربایجان

برگزاری همایش سعدی‌شناسی در جمهوری آذربایجان / وجود ۱۷۰ زندانی ایرانی در آذربایجان

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از برگزاری همایش‌های سعدی‌شناسی و نظامی گنجوی در آینده نزدیک در این کشور خبر داد.

به گزارش درگیلان،محسن پاک‌آیین با اشاره به ارتقای سطح همکاری‌های بین هیئت‌های ایرانی و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: در مدت دو سال گذشته ۴۵ هیئت در سطح وزیر و معاون وزیر بین دو کشور مذکور مبادله شده‌است.

وی به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: امسال دو جلسه کمیسیون مشترک مذکور در تهران برگزار می‌شود.

پاک‌آیین با بیان اینکه تفاهمنامه احداث راه‌آهن جمهوری آذربایجان و ایران امروز در آستارا منعقد می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی راه‌آهن بین دو کشور موجب ارتقای مبادلات اقتصادی در منطقه می‌شود.

این مسئول، دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را دارای رابطه عمیق فرهنگی و تاریخی خواند و بیان کرد: مراسم استاد شهریار شاعر ایران در حوزه تمدنی در جمهوری آذربایجان برگزار شده‌است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از برگزاری همایش سعدی‌شناسی و نظامی گنجوی در آینده نزدیک در این کشور خبر داد و گفت: ارتقای همکاری با دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان با هیچ کشوری لغو روادید ندارد، خاطرنشان کرد: صحبت‌های اولیه برای صدور ویزا در گمرکات آستارا و بیله‌سوار برای اتباع دو کشور انجام شده و امیدواریم قبل از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان این موضوع برطرف شود.

پاک‌آیین همچنین به وضعیت زندانیان ایرانی در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰ نفر از زندانیان ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور منتقل شدند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه تعداد ۱۷۰ نفر زندانی ایرانی اکنون در جمهوری آذربایجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: جرم بیشتر زندانیان حمل مواد مخدر است و در حال مذاکره با دادگستری و قوه قضائیه جمهوری آذربایجان برای انتقال این زندانیان به داخل کشور هستیم./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار