کد خبر : 57244
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بستری ۲۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان

بستری ۲۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۲۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان، گفت: ۶۰ بیمار حال وخیمی دارند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده شامگاه دوشنبه در نشستی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: حدود ۲۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد بیمار در ۲۲ مرکز درمانی خدمات دریافت می‌کنند، گفت: بیش از نیمی از این بیماران را سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۰ نفر دارای شرایط خوبی نیستند، تصریح کرد: این بیماران نیازمند دریافت خدمات ویژه درمانی هستند.

وی به افزایش ۱۲ درصدی ابتلاء و بستری سالمندان گیلانی به کرونا در مقایسه با شروع شیوع این ویروس اشاره و بیان کرد: فراوانی بستری سالمندان در مراکز درمانی به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا ۳۷ درصد بود که در حال حاضر به ۵۰ درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از ابتلاء و انتقال این ویروس رعایت دستور العمل ها است، افزود: استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها، پرهیز از حضور در اجتماعات باید از سوی شهروندان رعایت شود و در این میان سالمندان با توجه به شرایط خاص باید بیش از همه مراقب باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار