کد خبر : 46001
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398- 07: 11

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

بسیاری از مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید اجرایی نمی‌شود

بسیاری از مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید اجرایی نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید اجرایی نمی‌شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی بر زمین ماندن مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری و عدم پشتیبانی بانک‌های عامل از قوانین مصوب را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: اجرایی نشدن مصوبات این کارگروه‌ها سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را با دردسرهای بزرگی روبه‌رو کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروه‌هایی نظیر رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری برای تسهیل در فعالیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تشکیل شده‌اند عنوان کرد: عدم اجرای درست و دقیق مصوبات این کارگروه‌ها و تمرد بانک‌های عامل، تنها وقت تولیدکنندگان را به هدر داده و مشکلات آنان را افزایش می‌دهد.

داداشی مشارکت بیشتر تمام اعضای کارگروه‌ها و ستادهای رفع موانع تولید شامل دستگاه‌های اجرایی مختلف و بانک‌های عامل را به عنوان یک ضرورت مهم خواستار شد و گفت: نمایندگان خادم مردم در مجلس هستند و بسیاری از تولیدکنندگان داخلی دائماً به ما مراجعه کرده و از عدم برطرف شدن مشکلاتشان توسط برخی دستگاه‌ها اظهار نارضایتی می‌کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها که با مشکلات مالی نظیر پرداخت معوقات روبه‌رو هستند را مورد اشاره قرار داد و افزود: چنین مصوباتی با حضور نمایندگان بانک‌ها در کارگروه رفع موانع تولید مورد موافقت قرار گرفته و امضا می‌شوند اما در عمل همان بانک‌ها از اجرای قانون خودداری می‌کنند.

وی سرگردانی چندین و چند ماهه سرمایه‌گذاران بین ادارات مختلف و بانک‌های متعدد برای حل و فصل مشکلاتشان و زیرپا گذاشتن مصوبات کارگروه‌های استانی و کشوری توسط دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در چنین چرخه‌ای سرمایه‌گذار عملاً نتیجه‌ای نمی‌گیرد و مصوبات اجرایی نشده کارگروه‌های رفع موانع تولید نیز مجدد برگشت می‌خورند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استانداری‌های سراسر کشور متولیان کارگروه‌هایی نظیر کارگروه رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستند اظهار داشت: از استانداری‌ها انتظار داریم کنترل و نظارت خود را بر روی اجرای دقیق مصوبات قانونی کارگروه‌های اشاره شده بیشتر کنند.

داداشی با اشاره به اینکه استانداری‌ها در مقام عمل باید اقتدار خود را جهت اجرای مصوبات و حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار نشان دهند خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اقتدار را از سوی استانداری‌ها شاهد نیستیم و نمی‌بینیم اما انتظار داریم برای الزام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها جهت اجرای مصوبات هر چه سریع‌تر تدبیری اندیشیده شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران واقعی را موتور محرکه توسعه اقتصادی و راهکاری اثربخش جهت رفع معضل بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: ایده تشکیل کارگروه‌هایی نظیر رفع موانع تولید خوب بود اما ای‌کاش برای ضمانت اجرای دقیق بسیاری از مصوبات آن نیز اقدامی انجام می‌شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار