کد خبر : 54510
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399- 10: 17

نماینده مردم رشت در مجلس:

بسیاری از کارخانجات فعال گیلان تا چند سال آینده تعطیل می‌شود

بسیاری از کارخانجات فعال گیلان تا چند سال آینده تعطیل می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارخانجات فعال گیلان تا چند سال آینده تعطیل می‌شود زیرا خط تولید آنها فرسوده است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به وضعیت سواحل اظهار داشت: مجلس قانونی درباره وضعیت سواحل تصویب کرده بود که تا امروز اقدامی درباره آن نشده و سازمانی هم شکل نگرفته است و در مجلس دهم تحقیقاتی در این‌باره انجام داده بودم که به سرانجام نرسید.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به تصرف ساختمان‌ها و ساخت ویلا توسط برخی از مسئولان و دولتی‌ها در سواحل خاطرنشان کرد: نامه‌ای در این‌باره به وزیر اقتصاد و رئیس دیوان محاسبات نوشتم که بی‌نتیجه ماند و در مجلس یازدهم نیز به‌طور حتم این تحقیق و تفحص را مجددا انجام می‌دهم.

وی از دستگاه‌های نظارتی خواست که به روند ساخت ویلا و شهرک در سواحل بیشتر نظارت کرده و تخلفات را پیگیری کنند و بیان کرد: هزاران میلیارد تومان هزینه تفریح برخی مسئولان در سواحل می‌شود که این هزینه خسارت سنگینی را به کشور تحمیل می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه گیلان در هنگام بارش برف دچار بحران می‌شود افزود: باید فکری به حال خاموشی‌های زمان بارش برف شود زیرا ۳۰۰ مگاوات در حوزه تولید برق زیرساخت داریم اما سیم‌های لازم برای توزیع آن وجود ندارد و در صورت برطرف شدن مشکلات می‌توانیم میزان صادرات برق خود را نیز افزایش دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره احیای کارخانجات تعطیل شده در استان گیلان تصریح کرد: کارخانجات وابسته به دولت در گیلان هیئت مدیره غیربومی دارند و این مدیران به‌دور از مشکلات این کارخانجات در تهران حضور دارند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه چند کارخانه را در استان گیلان بررسی کردم و متوجه شدم که هیئت مدیره و مدیرعامل آنها غیربومی هستند خاطرنشان کرد: نباید به فعال بودن این کارخانجات دلخوش کنیم زیرا بسیاری از آنها با تعداد کارگران معدود کار می‌کنند و تا چند سال آینده تعطیل می‌شوند زیرا خط تولید آنها فرسوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نیروهای بومی دلسوز را در کارخانجات استان گیلان به‌کار گیریم بیان کرد: اگر نیرویی بازنشسته است باید از تجربه آن در سیستم مدیریت کارخانه‌جات استفاده کنیم و انتظار داریم که استانداری به چرخه ضعف مدیریتی کارخانجات ورود کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه تالاب انزلی یکی از ظرفیت‌های ملی و فراملی کشور است اظهار داشت: یکی از عوامل تخریب تالاب انزلی اجرای پروژه کنارگذر انزلی است و اگر فکری به حال مشکلات موجود در آن نشود تا چند سال آینده دچار وضعیت بدتری خواهد شد.

خلیل بهروزی‌فر با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگی در گیلان به افراد ناشایست واگذار شده است عنوان داشت: در اجرای اصل ۴۴ در گیلان سوءاستفاده‌های زیادی شده که یک مورد آن مربوط به کارخانه فومنات است و در آن فردی شرکتی که بالای ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد را در مزایده ۱۶ میلیارد تومان خریداری کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار