کد خبر : 31154
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آذر 1397- 12: 0

بسیجی همیشه در تقابل با فتنه‌ و توطئه‌ در سنگر ایستاده تا هر تحریمی را به فرصت تبدیل کند

بسیجی همیشه در تقابل با فتنه‌ و توطئه‌ در سنگر ایستاده تا هر تحریمی را به فرصت تبدیل کند

دشمنان کوردل باید بدانند ملتی که چنین تفکر و نیرویی دارد هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد و بسیجی همیشه در تقابل با هر فتنه‌ و توطئه‌ای، در سنگر بسیج ایستاده تا هر تحریمی را به فرصت تبدیل کند.

به گزارش گیلانستان، مجمع عالی بسیج شهرستان رشت طی بیانیه ای بمناسبت سالروز تشکیل بسیج نوشت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

“وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا”  همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید. ” آیه ۱۰۳ سوره آل عمران”

تفکرات بسیجی در اندیشه حضرت امام‌خمینی (ره) که از سال ۱۳۴۲ و طلیعه نهضت اسلامی با طراحی نقشه راه انقلاب، از طریق بسیج روحانیت و حوزه‌های علمیه، هسته‌های مبارز مسلمان و نیز فرزندان خفته در گهواره‌ها پدید آمده بود با پیروزی انقلاب اسلامی و بر اساس یک ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری معجزگون از آینده کشور و الزامات و تهدیدات فراروی نظام اسلامی در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ و با صدور فرمان تشکیل “بسیج مستضعفین” در قالب ساختار و سازمانی کارآمد و عینی به واقعیتی ملموس تبدیل شد. بسیج فراتر از یک نیروی دفاعی برای حضور در سنگرهای مقابله با تهدیدات سخت و نیمه سخت، در عرصه اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی و مقابله با جنگ نرم دشمن است. نقش آفرینی‌ها و کارکردهای بسیج طی سال های گذشته و حماسه‌سازی‌های جاودانه آن در ۸ سال دفاع مقدس و سپس رویارویی هوشمندانه و سلحشورانه با فتنه‌ آفرینی‌ها و بحران‌‌سازی‌های گوناگون استکبارجهانی و جبهه معاندین نظام و گره‌گشایی از مشکلات جامعه و ملت ایران در مقاطع سخت و حساس که الگوی فکری و عملی بسیجیان را برای همیشه مفید و هدایت بخش نسل‌های میهن اسلامی قرار داده حقیقی انکارناپذیر است که از عصبانیت و چرایی هجمه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی پر حجم دشمنان علیه این نهاد مقدس، رمز گشایی می‌کند. درخشش نخبگان بسیجی در عرصه های جهانی نیز مهر تأیید دیگری بر اثرگذاری، محبوبیت و اقتدار بسیج در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی و جهادی است. در زمانی که تاکتیک های جنگ آفرینی دشمنان، در صحنه آرایی جنگ تغییر یافته است و جنگ سخت، جای خود را به جنگ نرم نسل پنجم سپرده است و عرصه اقتصادی کشور را هدف آماج تهدیدات سهمگین قرارداده اند سازمان بسیج نیز با هوشمندی و درایت فرماندهان و تحت هدایت های راهبردی و راهگشای فرماندهی معظم کل قوا، رویکرد مناسبی از ستاد تا صف را متناسب با وضعیت جدید به وجود آورده است. کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی و حضور به هنگام و به اندازه در صحنه‌های مورد نیاز کشور، توانسته فلسفه و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد. هفته بسیج، یادمان استقامت در دفاع از اصول و مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و پاسداری از خون شهیدانی است که جان خویش را در مکتب بسیج و مجاهدت، خالصانه فدا نمودند. بسیج، حدیث عاشقانه پیمان ابدی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل قدس سره الشریف، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی) و شهدای بزرگواری است که به چرخه منحوس استثمار ملت ایران پایان دادند.

مجمع عالی بسیج رشت با گرامیداشت «هفته بسیج» و تقارن آن با میلاد باسعادت حضرت محمد (ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، ضمن درخواست از تمامی مسئولان محترم برای رفع سریع مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی آحاد مردم و اعلام آمادگی برای کمک به مسئولان در این مهم، تأکید می کند که نیروهای بسیجی در کنار دیگر نیروهای نظامی، به تاسی از فرهنگ بسیج و با سرلوحه قراردادن آرمان های امام خمینی (ره) و فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «بسیج متن حرکت‌ نظام است و همه باید بسیجی باشیم» را نصب‌العین قرار داده و ضمن تجدید میثاق با آرمان های انقلاب، در جهت پاسداری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم بصیر و ولایتمدار از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و اعلام می دارد دشمنان کوردل باید بدانند ملتی که چنین  تفکر و نیرویی دارد هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد و بسیجی همیشه در تقابل با هر فتنه‌ و توطئه‌ای، در سنگر بسیج ایستاده تا هر تحریمی را به فرصت تبدیل کند، چرا که او در زمان دفاع از میهن خویش، فرزند محرم و گوش به فرمان ولایت است و در جنگ نرم در مصاف با تنگنای اقتصادی فرزند رمضان است و در هر شعبی که قرار بگیرد آن را به پیشرفتی عظیم مبدل می‌سازد. “ان وعد الله الحق”

والسلام‌علیکم و رحمه الله و برکاته

مجمع عالی بسیج رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار