کد خبر : 37999
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398- 13: 17

مدیرکل اوقاف گیلان:

بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارند

بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارند

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به ظرفیت بالای بقاع متبرکه و امامزادگان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: باید با ارائه برنامه های مناسب به مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن بپردازیم.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی ویژه ایام تابستان در ۱۲۰ بقعه متبرکه گیلان، گفت: اوقاف گیلان برای غنی سازی اوقاف فراغت دانش آموزان و نوجوانان برنامه دارد.

وی از راه اندازی مراکز فرهنگی، قرآن و اجتماعی افق در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و اظهار کرد: هدف از راه اندازی مراکز افق، شناسایی، برنامه‌ریزی و اقدام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق پیرامونی بقاع است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به بیانات رهبری معظم در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: منویات رهبری نقشه راهی برای آینده کشور است و می‌توان با استفاده از ظرفیت اماکن متبرکه برای تحقق بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری اقدام کرد.

وی بقاع متبرکه را ظرفیت مناسبی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست، تصریح کرد: هیئت امنای امامزادگان باید برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن برنامه ارائه دهند زیرا دشمن برای مبارزه با فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی تلاش‌های گسترده انجام داده و می‌دهد.

وی گفت: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیازهای فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امام زادگان از اهداف راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه گیلان است.

مدیرکل اوقاف گیلان ادامه داد: مواردی همچون ایجاد اشتغال، توجه به ایتام، مصون‌سازی جامعه از طلاق، تلاش برای تسهیل ازدواج آسان، داور و درمان، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی، جانمایی خیریه‌ها در بقاع، تلاش در راستای ایجاد نشاط اجتماعی از جمله اقدامات اجتماعی با محوریت نهاد وقف و بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار