کد خبر : 42326
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

«بهره‌ بانکی» ضربه مهلکی به حوزه تولید و تجارت وارد کرده است

«بهره‌ بانکی» ضربه مهلکی به حوزه تولید و تجارت وارد کرده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌های عامل این استان گفت: بهره‌های بانکی ضربه مهلکی را به حوزه تولید و تجارت وارد کرده است.

به گزارش گیلانستان هادی تیزهوش تابان عملکرد برخی از بانک‌ها را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه سودها و بهره‌های بانکی به حوزه تولید و تجارت شدیداً آسیب زده است اظهار داشت: اینکه برخی از بانک‌‌‌‌‌‌ها برخلاف سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان تحریم‌های اقتصادی و مشکلاتی که برای تولید و تجارت ایجاد شده را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در شرایط فعلی یاد شده که کشور با مضیقه مواجه است بهره‌های بانکی اصلاً به سود تولید و تجارت نیست و در مسیر فعالیت‌های اقتصادی اختلال ایجاد می‌کند.

تیزهوش تابان با تأکید بر ضرورت اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به فعالان اقتصادی استان گیلان به عنوان یک نیاز اساسی در بخش تولید گفت: به اعتقاد بنده و بسیاری از صاحب‌نظران در این شرایط نه‌تنها باید برای معضل سودهای بانکی فکری شود بلکه باید با اعطای یکسری تسهیلات، مقدمات حمایت از حوزه تولید را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها هیچ توجهی به مصوبات کارگروه‌های رونق تولید و رفع موانع ندارند تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور ابلاغ شده و لازم است همه دستگاه‌های ذیربط بر اساس آن عمل کنند اما بسیاری از بانک‌های عامل نه‌تنها این کار را نمی‌کنند بلکه از مسیر اقتصاد مقاومتی خارج هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه حمایت از حوزه تولید و تجارت را با سازوکارهای مشخص شده آن در سایر کشورها مورد توجه قرار داد و گفت: تحریم‌های اقتصادی به خودی خود مشکلات زیادی را برای تولید، اقتصاد و تجارت کشورمان ایجاد کرده است و برخی بانک‌ها با سودهای بانکی بر حجم این مشکلات می‌افزایند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با ابراز عدم رضایت از وضعیت حمایت‌های مالی بانک‌های عامل این استان از حوزه تولید و تجارت تصریح کرد: در جلسات رفع موانع تولید موضوعات و موارد لازم به بانک‌ها ابلاغ می‌شود اما برخی از آن‌ها بدون توجه به مصوبات کارگروه، تنها راه خودشان را می‌روند.

تیزهوش تابان با تأکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی می‌بایست به عنوان یک راهبرد توسط تمامی دستگاه‌ها و نهادها اجرایی شود اظهار داشت: سیاست‌ سازمان‌هایی مانند سازمان امور مالیاتی و بانک‌های عامل نه تنها با شعار رونق تولید هماهنگ نیست بلکه مشکلات فراوانی را برای فعالان عرصه تولید و تجارت فراهم کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار