کد خبر : 77812
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

رئیس کل دادگستری استان گیلان:

به زودی شاهد یک جریان بزرگ تولیدی و اشتغال زایی در زندان های گیلان خواهیم بود

به زودی شاهد یک جریان بزرگ تولیدی و اشتغال زایی در زندان های گیلان خواهیم بود

حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه یکی از برنامه های سند تحول قوه قضائیه، اشتغال زندانیان تعریف شده است گفت: به زودی شاهد یک جریان بزرگ تولیدی و اشتغال زایی در زندان های استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری گیلانستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، نشست هم اندیشی تدوین راهکارهای اشتغال زایی در زندان ها با حضور رئیس سازمان زندان های کشور، معاون راهبردی قوه قضائیه و  رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حمزه خلیلی» با اشاره به اینکه یکی از برنامه های سند تحول قوه قضائیه، اشتغال زندانیان تعریف شده است اظهار داشت: ظرفیت و قابلیت های مددجویان زندان های استان گیلان خصوصا زندان مرکزی رشت از لحاظ تخصص و اشتغال شناسایی شده و اقدامات موثری در حوزه اشتغال­ زایی در زندان رشت اجرایی شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه سازوکارهای تولیدی رابطه ای مسقیم با اصلاح نگرش نسبت به زندان، زندانی، محیط زندان و امکانات و قابلیت های بالقوه استانی دارد اظهار داشت: هر چقدر بتوانیم نگرش مثبتی نسبت به موارد ذکر شده داشته باشیم جریان تولیدی و اشتغال­ زایی در استان افزایش می یابد.

 

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه خیّر و سرمایه گذاری که جهت اشتغال زایی وارد زندان می شود باید چندین مولفه را در نظر داشته باشد افزود: اولین مولفه اشتغال­ زایی بهینه در زندان، توجه به این نکته است که زندانی یک فرصت است نه تهدید لذا باید تمامی قابلیت ها و استعداد های زندانیان به تفکیک شناسایی شده تا مددجو مجبور نباشد حرفه ای را به صورت تحمیلی و اجباری فراگیرد.

 

رئیس شورای قضایی استان دومین مولفه اشتغال بهینه را کرامت زندانی عنوان و تصریح کرد: زندانی صاحب کرامت است و نباید تحقیر شود و مسئولان نباید محدودیت های امنیتی را برای مددجویان حرفه آموز اعمال کنند.

 

وی با اشاره به قابلیت های بالقوه و امکانات فراوان استان گیلان افزود: به دلیل هم جواری با اوراسیا هر آنچه امروز در استان گیلان تولید شود دارای بازار فروش بوده و تقاضا بر عرضه پیشی گرفته است.

 

رئیس کل دادگستری استان گیلان در پایان با بیان اینکه زندان مرکزی رشت با داشتن ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسب به عنوان زندان پایلوت و نمونه در کشور در خصوص طرح اشتغال زندانیان انتخاب شده است تصریح کرد: با حضور خیرین و نیکوکاران و با شناسایی تخصص و مهارت زندانیان به زودی شاهد یک جریان بزرگ تولیدی و اشتغال­زایی در زندان های استان خواهیم بود.

 

 

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار