کد خبر : 50510
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399- 09: 17

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر؛

به نیکی یاد کردن از رئیس دولت اصلاحات در برگزاری انتخابات شوراها زمان مجلس ششم توسط عضو شورای رشت!

به نیکی یاد کردن از رئیس دولت اصلاحات در برگزاری انتخابات شوراها زمان مجلس ششم توسط عضو شورای رشت!

عضو شورای شهر رشت گفت: در مجلس ششم و در زمان دولت اصلاحات، سید محمد خاتمی یک اتفاق خوبی رخ داد که افول مغفول قانون اساسی اجرایی شد و آن‌هم برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بود.

به گزارش گیلانستان دوشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، دویست و هفتمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون با دستور:
۱- ارایه طرح و بررسی پروژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح رشت
احمد رمضانپور نرگسی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ان‌شاءالله به برکت این ماه مبارک رمضان تمامی بلاهای زمینی و آسمانی از سراسر مردم دنیا و الخصوص کشور و استانمان به دور باشد.
وی با اشاره به اینکه روز ۹ اردیبهشت روز شوراها افزود: در مجلس ششم و در زمان دولت اصلاحات، سید محمد خاتمی یک اتفاق خوبی رخ داد که افول مغفول قانون اساسی اجرایی شد و آن‌هم برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بود.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت گفت: ازآنجایی‌که نظام ما و استراتژی قانون اساسی ما بر پایه شهدا و اسلام و بر مبانی دمکراسی و مردم‌سالاری دینی بنا شده است این افول مغفول مانده از اصل قانون اساسی ایجاب می‌کرد که حضور مردم درصحنه‌ها پر رنگ شود.
رمضانپور نرگسی با بیان اینکه توسعه‌های فرهنگی و اجتماعی در زیربنای توسعه سیاسی بود تصریح کرد: بر این نگاه اصل شوراهای اسلامی اجرایی شد و مردم در عرصه‌های مختلف با نظام همراهی کردند، همان‌طور که مردم در مبارزه با جریان‌های انحراف در بعد از پیروزی انقلاب در همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس بهترین جوان‌های این مرزوبوم جان خود را برای آزادی و دفاع از این انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند و به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اینکه شاید خیلی‌ها ظرفیت انجام این دمکراسی را نداشته باشند بیان کرد: ظرفیت نداشتن به دلیل این است که ما تمرین دمکراسی نکرده‌ایم درحالی‌که خداوند در قرآن کریم تأکید کرده است که مردم باید در تعیین سرنوشت تأثیرگذار باشند.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت گفت: مردم به همین دلیل اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا را انتخاب می‌کنند تا در پارلمان شهری نقش‌آفرینی کنند.
رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که در مدیریت شهری، شوراهای شهر، شوراهای شهرداری شده‌اند گفت: شوراهای شهر باید مدیریت شهری داشته باشند و در این زمینه گامی در جهت اضافه کردن شرح وظایف برداشت‌شده است.
وی افزود: اگر عضو شورای شهری که از طریق مردم انتخاب‌شده قدرتی دارد باید این قدرت به نفع منافع شهر باشد و نباید این قدرت را به نفع خانواده، شخص، دوست و یا تفکر سیاسی خودش استفاده کند و همین‌طور اگر هر جناحی حاکمیت پیدا کرد نباید تفکر سیاسی را در کار خود دخالت دهد زیرا این کار خیانت به اعتماد مردم است.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به موضوع طرح و بررسی پروژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح رشت افزود: در رابطه با این موضوع در دفتر شهردار رشت جلسه‌ای برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که در بین مشاورین این موضوع مطرح شود تا در صحن آگاهانه موردبررسی قرار بگیرد و باید بررسی شود که این پروژه‌ها چقدر ارزش فنی و اقتصادی دارد.
رمضانپور نرگسی با بیان اینکه ما ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهکاری داریم گفت: بدون تردید انجام این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومانی ما را دچار مشکل می‌کند و باید به این نکات توجه شود اما باید این را هم بدانیم که بحث زیرگذر میدان شهرداری کاری ماندگاری است زیرا اساس کار میراث ما، اقتصاد ما، گردشگری ما، احیا شهر و شهرسازی ما احیای پیاده راه فرهنگی میدان شهرداری است.
اسماعیل حاجی پور، رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید طرحی را شروع کنیم که تمام نشود اظهار کرد: اگر طرحی را می‌خواهیم شروع کنیم باید زمان تمام کردن آن را نیز در نظر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه حلاوت پروژه‌ها در افتتاح آن است نه کلنگ زنی افزود: پروژه‌ای که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در آینده ما را دچار مشکل می‌کند و به همین دلیل باید تمام تمرکز خود را بر روی یک پروژه متمرکز کنیم که تمام شود.
رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر برنامه‌ریزی کنیم گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باعث خوشحالی مردم می‌شود.
حامد عبداللهی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه باید بخش‌های مختلف تقاطع‌ها بررسی شود اظهار کرد: باید از نظرات کارشناس‌های تخصصی و کمیسیون‌های عمران شورا استفاده شود تا نیازهای شهر برطرف شود.
محمدحسن عاقل منش، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با بیان اینکه هر پروژه‌ای در هرجایی که اجرا شود یک مشکلاتی و یک محاسنی دارد اظهار کرد: باید مطالعات بیشتری انجام مشود تا پروژه‌های آماده داشته باشیم تا در صورت نیاز بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
وی افزود: میدان شهرداری رشت یک میدان بسیاری ارزشمندی است که با احداث پیاده راه فرهنگی برای بازاریان مشکلاتی ایجاد شد که ایجاد زیرگذر می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند و این پیشنهاد درگذشته نیز مطرح‌شده بود و اگر مطالعات به‌خوبی انجام شود کار به‌خوبی انجام می‌شود.
فرامرز جمشیدپور، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه قرار بر این است که در بودجه سال ۹۹ چند پروژه تقاطع لحاظ شود اظهار کرد: مشاورینی انتخاب شده اند تا تقاطع میدان نیروی دریای و میدان فرزانه و با لحاظ تقاطعات گلباغ نماز – شهید انصاری و بلوار دیلمان – شهید انصاری بررسی شود.
وی افزود: پیشنهادی فروانی وجود دارد که خیابان شهرداری را از این وضعیت در بیاورند اما مشاورها به این نتیجه رسیدند که روی طرح احداث یک تونل زیرگذر کار بکنند.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با بیان اینکه در مورد نوع و جهت تقاطعات در حال بررسی هستیم تصریح کرد: مشاورین در حال بررسی هستند تا کدام سناریو را موردبررسی قرار دهند تا قراردادها امضا شود.
دکتر شبستری، مشاور پروژه تقاطع های غیر هم سطح رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه تقاطع میدان ولیعصر- بلوار انصاری با گلباغ نماز و بلوار دیلمان و جاده کانال جزو طرح‌های ما هستند اظهار کرد: زیرگذرها و تقاطعات شهر مورد بررسی قرارگرفته‌اند و هرکدام از این تقاطعات سناریو خاص خود را دارند که تهیه‌ شده‌اند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار