کد خبر : 39438
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

نماینده مردم رشت در مجلس:

بودجه سال ۹۸ کشور توسط مجلس تغییر می‌کند

بودجه سال ۹۸ کشور توسط مجلس تغییر می‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به ایجاد تغییرات اساسی در بودجه سال ۹۸ کشور گفت: این کار باعث ایجاد تغییرات در بودجه‌های اختصاص یافته به استان‌ها و شهرستان‌ها نیز می‌شود.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت اظهار داشت: اگرچه شرایط اقتصادی کشور همانند یک جنگ نابرابر است اما وحدت و همدلی خوبی از سمت مسئولان برای عمران و آبادانی شهرستان رشت وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس، اقتدار جمهوری اسلامی در طول این 40 سال را بی‌نظیر خواند و گفت: سرداران سپاهی، ارتشی و سایر بخش‌ها در آمادگی کامل هستند و قطعا پیروز این جنگ نابرابر جمهوری اسلامی ایران است و توقیف کشتی‌های انگلیسی نشان‌دهنده برتری نظامی ما نسبت به دشمنان است.

وی خواستار انعطاف و همراهی بیشتر مسئولان با مردم شد و خاطرنشان کرد: تا جایی که ممکن است اجرای کارهای اداری را کوتاه‌تر کنید تا مردم متحمل هزینه کمتری شوند و بدانیم که دشمنان به تضعیف داخلی کشور امید زیادی دارند و راضی نگه داشتن مردم کار بزرگی محسوب می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به تلاش نمایندگان برای تغییر مبلغ بودجه کشور بیان کرد: ایجاد تغییرات اساسی در بودجه سال 98 کشور به‌زودی توسط مجلس شروع می‌شود که این کار باعث ایجاد تغییرات در بودجه‌های اختصاص یافته به استان‌ها و شهرستان‌ها نیز می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پرداخت خسارت برای وسایل برقی به مردم را از وظایف بیمه‌ها دانست و افزود: در قبوض برق و گاز مبلغی به‌عنوان بیمه از مردم گرفته می‌شود لذا شرکت‌های بیمه‌ای وظیفه جبران خسارات وارد شده به وسایل برقی مردم را دارند.

کوچکی‌نژاد با گله‌مندی از کوتاهی مسئولان در تاسیس شعبه دانشگاه شهید رجایی در شهرستان رشت تصریح کرد: پیشنهاد تأسیس شعبه دانشگاه شهید رجایی در شهرستان رشت را دادیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم به‌زودی و با همت مسئولان شاهد تاسیس این دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی جاده خمام خشکبیجار، جاده‌ای در خاچکین واقع در شهرستان رشت و کمربندی سنگر و لشت‌نشا در ردیف جدول قرار گرفته‌اند عنوان کرد: نمایندگان به‌تنهایی نمی‌توانند امورات را پیش ببرند و نیازمند فراهم کردن مقدمات کار توسط مسئولان استانی و شهرستانی هستند.

کوچکی‌نژاد احیای آب دو رودخانه شهرستان رشت را منوط به استفاده از سد عزیزکیان دانست و تاکید کرد: همچنین اخیراً 3 هزار تن قیر برای آسفالت معابر شهر رشت درنظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر مشکل اسف‌بار آسفالت خیابان‌های این شهر را ساماندهی کنیم.

رئیس گروه تلفیق برنامه و بودجه گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته حداقل اعتبار شهرستان رشت به حدود 200 میلیارد تومان رسید و البته با توجه به آنکه گیلان و شهرستان رشت توریست‌پذیر هستند و بایستی خدمات زیادی را ارائه دهند لذا اختصاص اعتبارات بیشتر باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدتقی اقدامی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات را شاخص‌های توزیع اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: از مسئولان شهرستان رشت درخواست می‌کنیم که در اصلاح شاخص‌های توزیع اعتبار به ما کمک کنند تا در سنوات آینده مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه بیشتر به بیش از 700 پروژه در شهرستان رشت در اولویت قرار دارد بیان کرد: برخی پروژه‌ها نیمه فعال هستند و نیاز است که اعتبارات بیشتری به آنها اختصاص یابد و تلاش ما این است که هیچ دستگاهی کمتر از سال گذشته اعتبار نگیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار