کد خبر : 82847
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

به مناسبت فرارسیدن هفته کتابخوانی؛

بی‌تفاوتی متولی کتاب به کتاب/ نه از بازدید خبری است و نه از برگزاری جلسه استانی! 

بی‌تفاوتی متولی کتاب به کتاب/ نه از بازدید خبری است و نه از برگزاری جلسه استانی! 

آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که ریاستش بر عهده شخص استاندار می‌باشد، دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، بی تردید وضعیت کتابخوانی در استان ما چه در میان مردم و چه مسئولین اصلا مطلوب نیست زیرا هم اراده‌ای از سوی متولیان در فراهم کردن سازوکار مطالعه و سوق دادن مردم به کتابخوانی دیده نمی‌شود و هم مردم نیز آنقدر درگیر حواشی روزمره زندگی خود هستند که کمتر به این مهم توجه می‌کنند.

 

طبق فرمایش مقام معظم رهبری در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

 

لذا می‌طلبد تمامی مدیران استان همانطور که در حرف، خود را اهل مطالعه و با دغدغه در حوزه کتابخوانی می‌دانند، در عمل نیز اقداماتی ماندگار جهت کمک به افزایش سرانه مطالعه مردم در اداره خود انجام دهند.

 

جای بسی نگرانی است آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که ریاستش بر عهده شخص استاندار می‌باشد، دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شده؛ در حالیکه بر اساس آئین‌نامه و بخشنامه‌های موجود این جلسات باید به صورت منظم و هر ۲ ماه یکبار برگزار شود!

 

حتی باید گفت اسدالله عباسی تاکنون هیچ بازدیدی از کتابخانه مرکزی در دست ساخت گیلان که بزرگترین پروژه فرهنگی استان است نداشته؛ این در حالیست که مکان پروژه مذکور در جوار منزل سازمانی‌ استاندار قرار داشته و ایشان نیز روزانه چندین بار از آنجا عبور می‌کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار