کد خبر : 3867
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

بیشترین نامهای نوزادان آستارایی/ به ازای هر 3 ازدواج در آستارا یک طلاق صورت می گیرد!

بیشترین نامهای نوزادان آستارایی/ به ازای هر 3 ازدواج در آستارا یک طلاق صورت می گیرد!

رئیس اداره ثبت‌احوال آستارا از ثبت یک طلاق در مقابل سه ازدواج در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: آمار ازدواج و طلاق در آستارا به ترتیب پنج و 46 درصد رشد داشته است.

به گزارش درگیلان، ابراهیم لقمان در گفت‌و‌گویی با اشاره به ثبت وقایع ازدواج و طلاق در این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته 783 مورد ازدواج در مقابل 274 مورد طلاق در اداره ثبت احوال آستارا به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در مقابل هر سه ازدواج یک طلاق به‌وقوع پیوسته است، افزود: آمار ازدواج و طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب پنج و 46 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ثبت‌احوال آستارا روند افزایشی واقعه طلاق را نگران‌کننده خواند و افزود: فاصله طبقات خانوداگی، فاصله سنی زیاد بین مزدوجین و مشکلات مالی بعد از دوران ازدواج را از جمله دلایل بارز طلاق در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌هزار و 576 نوزاد در آستارا متولد شد، خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ماقبل، 10 درصد کاهش داشته است.

لقمان تعداد متوفیان زن و مرد را 450 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته آمار متوفیان در آستارا نسبت به مدت مشابه سال 93 تنها یک نفر کاهش داشته است.

وی درباره فراوانی نام‌های نوزادان پسر و دختر در آستارا، یادآور شد: امیررضا، امیرحسین، محمد طاها و ابوالفضل برای پسران و زینب، زهرا، یسنا و نازنین زهرا برای دختران به ترتیب بیشترین فراوانی نام‌ها را در آستارا دارند.

رئیس اداره ثبت‌احوال آستارا متذکر شد: والدین آستارایی برای فرزندان خود نام‌های مذکور را در صد نامگذاری‌های شهرستان قرار داده‌اند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار