کد خبر : 88010
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401- 34: 10

بیش از یک هزار و ۴۶۰ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان صید شد

بیش از یک هزار و ۴۶۰ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان صید شد

مدیرکل شیلات گیلان از صید بالغ بر هزار و ۴۶۰ تن انواع ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد در بخش صید تجمیعی رشد دارد.

به گزارش گیلانستان، کوروش خلیلی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۴۶ پره صیادی فعال در عرصه صید ماهیان استخوانی گیلان از شروع فصل صید در ۲۲ مهرماه تاکنون موفق به صید هزار و ۴۶۱ تن انواع ماهیان استخوانی شدند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین صید در ترکیب سبد پره ها به ماهی کفال با صید هزار و ۸۵ تن (۷۴ درصد) تعلق دارد، افزود: طی این مدت ۳۵۰ تن (۲۴ درصد) ماهی سفید و ۲ درصد هم سایر آبزیان صید شده است.

 

وی ارزش ناخالص این مقدار صید را بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر در ۴۶ پره صیادی از آستارا تا چابکسر گیلان به فعالیت صیادی مشغول هستند.

 

گیلان از کانون‌های صیادی در شمال کشور است که چهار هزار صیاد در قالب ۵۰ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می‌پردازند.

 

روش صید پره، شیوه‌ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم‌دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری دریا پهن می‌شود.

 

تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه‌های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل شده و کشش و جمع کردن تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار