کد خبر : 60610
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399- 01: 16

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیش از ۳۰۰ سالمند با علائم مشکوک به کرونا در گیلان شناسایی شدند

بیش از ۳۰۰ سالمند با علائم مشکوک به کرونا در گیلان شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای ۷۰ درصدی طرح شهید سلیمانی، گفت: بیش از ۳۰۰ سالمند با علائم مشکوک به کرونا در قالب این طرح شناسایی شده اند.

به گزارش گیلانستان، ارسلان سالاری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مقطعی شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در استان گیلان بودیم، اظهار کرد: این وضعیت در شهرستان همانند تالش و آستارا سخت‌تر از سایر نقاط استان بوده است.

وی عدم رعایت دستور العمل ها و برگزاری مراسم عزا و عروسی و حضور در دورهمی های خانوادگی و دوستانه را از دلایل مهم در افزایش میزان ابتلاها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شرایط کمی بهبود یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای ۷۰ درصدی طرح شهید سلیمانی، گفت: این طرح به بیماریابی و انجام اقدامات لازم در این زمینه کمک و روند ابتلاء به کرونا را نزولی کرده است.

وی با بیان اینکه امروز سالمندان بیشترین میزان ابتلاها را دارند، اضافه کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا به کرونا را شناسایی و اقدامات بعدی را انجام داده و از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.

سالاری با اشاره به اینکه در حال حاضر شش شهرستان گیلان زرد و ۱۰ تا شهرستان نارنجی است، گفت: اگر از برگزاری دورهمی ها جلوگیری شود قطعاً در کنترل بیماری موفق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سالمند ترین استان هستیم لذا در طرح شهید سلیمانی توجه ویژه ای به سالمندان شده است، افزود: بیش از ۳۰۰ سالمند علائم مشکوک به کرونا شناسایی و اقدامات بعدی برای آنها انجام شده است.

سالاری به حضور سخنگوی ستاد ملی کرونا در استان گیلان نیز اشاره و با بیان اینکه وی در جریان بیش از ۳۹ پروژه نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان گیلان که نیازمند ۶۳ میلیارد تومان بودجه قرار گرفت، ادامه داد: همچنین در زمینه راه اندازی طرح پزشک خانواده شهری و کسری بودجه جاری حوزه بهداشت، جذب بهورز، مراقبین سلامت و ماما نیز قرار گرفته و قول پیگیری داده شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار