کد خبر : 83461
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس:

بیش از ۵۰ درصد از زمین‌های شهر رشت نسقی هستند

بیش از ۵۰ درصد از زمین‌های شهر رشت نسقی هستند

.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد شامگاه دوشنبه( ۳۰ آبان ) در برنامه خبری با موضوع ساخت و ساز در زمین‌های نسقی اظهار داشت: بحث ساخت و ساز اراضی فاقد سند رسمی چندین سال است که مشکلات عدیده‌ای را برای همه به بار آورده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه اراضی نسقی از جمله مشکلات شهر رشت محسوب می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از زمین‌های شهر رشت نسقی هستند و چنین اتفاقی در بین سایر مراکز استان‌ها منحصر به فرد است.

 

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری رشت باید از هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند تصریح کرد: وقتی سازنده‌ها اقدام به ساخت ساختمان در زمین نسقی می‌کنند، خریداران از این موارد اطلاعاتی ندارند و نمی‌دانند که انشعابات لازم به ساختمان آنها تعلق نمی‌گیرد.

 

وی اذعان کرد: طبق قانونی که در سال ۹۶ در مجلس تصویب کردیم قرار شد به خانه‌ها و ساختمانهای مسکونی که تا به این تاریخ ساخته شدند تا زمان تعیین تکلیف قانونی آنها، انشعابات آب، برق و گاز موقت داده شود.

 

نماینده مردم شهرستا‌ن‌های رشت و خمام در مجلس افزود: اخیرا در بند ی تبصره ۱۵  بودجه ۱۴۰۱ تاکید کردیم که بر اساس همان قانون سال ۹۶ دستگاه‌ها می‌توانند نسبت به اعطای انشعابات غیر دائم به خانه‌هایی که در اراضی نسقی ساخته شده‌اند اقدام کنند اما توجیه شهرداری این است که این قانون متوجه ساخت و سازهای قبل از سال ۹۶ است.

 

کوچکی نژاد ضمن قدردانی از اقدام دستگاه قضایی جهت صدور پروانه برای اراضی نسقی ادامه داد: طرحی را آماده کرده‌ام و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح میشود که به موجب آن تکلیف خانه‌های نسقی را مشخص خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: طبق این طرح شهرداری‌ها می‌توانند برای زمینهایی که نسقی بوده و در محدوده شهر قرار دارند پروانه ساختمانی صادر کنند و با این پروانه می‌توانند عوارض خود را دریافت کنند، بنابراین اگر طرح مذکور تصویب شود، مشکلات بیشتر اراضی نسقی ما در شهر رشت حل خواهد شد.

 

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس خاطرنشان کرد:‌ حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر رشت داریم که ساکنان آن بلاتکلیف و سرگردان هستند و شهرداری رشت هم پاسخ استعلامات دستگاهای خدمات رسانی نظیر شرکت آب و برق را نمی‌دهد و درخواستم از همه دستگاه‌ها این است که واقعا مشکلات مردم را مورد رسیدگی قرار دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار