کد خبر : 47821
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اسفند 1398- 38: 19

دکتر سالاری در نشست خبری:

بیمارستان رازی ۱۰۰ تخت مجهز برای مقابله با کرونا دارد/ جای هیچ نگرانی نیست/ ممکن است به تعطیلی مدارس اضافه شود

بیمارستان رازی ۱۰۰ تخت مجهز برای مقابله با کرونا دارد/ جای هیچ نگرانی نیست/ ممکن است به تعطیلی مدارس اضافه شود

به گزارش خبرنگار سرویس بهداشت و درمان گیلانستان، دکتر ارسلان سالاری در نشست خبری پیرامون پیشگیری و کنترل ویروس کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه استان گیلان از دیگر استان ها از لحاظ امکانات پزشکی خیلی کمتر از حد معمول است و خب با توجه به اینکه از استان های همجوار نیز مراجعه میکنند باید بسیار بیشتر

به گزارش خبرنگار سرویس بهداشت و درمان گیلانستان، دکتر ارسلان سالاری در نشست خبری پیرامون پیشگیری و کنترل ویروس کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه استان گیلان از دیگر استان ها از لحاظ امکانات پزشکی خیلی کمتر از حد معمول است و خب با توجه به اینکه از استان های همجوار نیز مراجعه میکنند باید بسیار بیشتر از اکنون شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه از ماه ها قبل اقداماتی برای پیشگیری از این ویروس انجام شده است افزود: ۷۰هزار نفری که در چند ماهه گذشته وارد استان شدند، اقدامات اولیه و پارامتر تب سنجی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک ویروسی بین انسان و حیوان است که در سال ۲۰۰۳ حدود ۸۰۰ نفر و سال ۲۰۱۲ هم در عربستان حدود ۱۰۰۰ نفر با عناوینی مختلفی وارد جهان شد خاطرنشان کرد: ویروس کرونا ممکن است با علائم خفیف سرماخوردگی خودش را نشان دهد اما حدود ۲۰ درصد افراد ممکن است ناقل این ویروس باشند.

دکتر سالاری با توجه به اینکه ویروس کرونا نه درمانی دارد نه واکسنی دارد افزود: یکی از ارزان ترین راه ها، پیشگیری از این ویروس با شستن مکرر دستان، پختن مرغ ها و رعایت بهداشت فردی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه نامه نگاری ها به وزارت بهداشت و پیگیری ها برای توزیع رایگان ماسک و لوازم بهداشتی انجام شده است اظهار کرد: استفاده از ماسک و دستکش درصورتی که خود شخص مریض باشد یا اینکه در معرض شخص بیمار باشد، ضرورت دارد اما جز این ضرورتی ندارد.

دکتر ارسلان سالاری با توجه به اینکه ویروس کرونا در هوا انتقال پیدا نمیکند افزود: ویروس کرونا در مقایسه با بقیه ویروس ها سنگین تر است در هوا نمی‌ماند و روی اجسام میشیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیمارستان رازی اکنون ۱۰۰ تخت مجهز برای مقابله با این ویروس دارد گفت: تا آخر هفته آینده این بیمارستان را به ۱۵۰ تخت و یک بخش از بیمارستان ولایت نیز به صورت آماده باش درمی‌آوریم.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این است که هر فرد ناقل بیماری در شهر خودش بستری شود خاطرنشان کرد: شهر رشت توانایی پذیرش کل بیماران استان را ندارد و اینکه تاکنون در کل استان ۴نفر مبتلا وجود داشته که ۲نفر آنان فوت شده است.

دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه ممکن است از ۷۰ موردی که به تهران ارسال کردیم آمار مبتلایان بالاتر برود خاطرنشان کرد: اگر وضعیت شهر به وضعیت قرمز تبدیل شود، امکانات قابل توجهی به استان ارسال خواهد شد که جای هیچ نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است ویروس کرونا فراگیر تر شود در همین راستا مصوباتی صادر شده است اظهار کرد: تجمعات و همچنین آمد و شد در اتوبوس و مترو و تاکسی را به حداقل میرسانیم و همچنین ممکن است تعطیلی مدارس را باز هم اضافه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار