کد خبر : 57930
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

نماینده مردم آستارا در مجلس:

بیمارستان شهید بهشتی آستارا استاندارد نیست/ آذری‌ها به تعهدات خود عمل کنند

بیمارستان شهید بهشتی آستارا استاندارد نیست/ آذری‌ها به تعهدات خود عمل کنند

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان به لحاظ مهندسی و معماری استاندارد ساخته نشده، گفت: این بیمارستان فاقد بخش دیالیز بوده و بیماران دیالیزی را در بیمارستان قدیم این شهرستان که فاقد پزشک و تجهیزات پزشکی است بستری می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، غلام‌رضا مرحبا در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به تحریم ۱۸ بانک و مؤسسه مالی از سوی آمریکا اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تاکنون تحت تحریم‌های آمریکا بود و تحریم برای مردم انقلابی ایران، چیز تازه‌ای نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در بحث پرونده‌های هسته‌ای، تحریم‌های آمریکا به اوج خود رسیدند، گفت: مردم انقلابی ایران روز‌به‌روز تحریم‌های جدیدی را تجربه می‌کنند و باید خود را برای مقابله با این اقدامات ستم‌گرانه آمریکا و ایادی وابسته به کفر آماده کنند.

وی اقدام آمریکا در تحریم بانک‌ها و مؤسسات مالی ایران را یک اقدام تبلیغاتی دانست و افزود: ایران به لحاظ وجود ملت همیشه در صحنه، جوانان تحصیل‌کرده و منابع زیرزمینی و نفتی یکی از کشورهای ثروتمند است که با استفاده از ظرفیت‌های فوق، می‌توان تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام و انقلاب را به راحتی پشت سر گذاشت.

 آسفالت راه‌های روستایی و معابر شهری نامناسب است
مرحبا با اشاره به اینکه طرح تخصیص قیر رایگان برای عمران شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر هنوز به قانون تبدیل نشده است، تصریح کرد: پس از تصویب طرح در مجلس یازدهم، شورای نگهبان ملاحظاتی بر آن وارد کرد که طرح فوق پس از اصلاح در مجلس، جهت تأیید دوباره به شورای نگهبان ارجاع داده شد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تخصیص قیر رایگان برای عمران شهرهای زیر ۵۰ هزار، نیاز به اصلاحاتی جدیدی دارد، افزود: امیدواریم طرح فوق پس از بررسی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات جهت نهایی شدن دوباره به صحن علنی مجلس بازگردد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه روستاهایی وجود دارد که به لحاظ خطوط مواصلاتی در مضیقه بوده و معابری شهری نیز از آسفالت نامناسبی برخوردار هستند، بیان کرد: اجرای طرح فوق می‌تواند بسیاری از مشکلات عمرانی روستاها و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر را برطرف کند.

وی با بیان اینکه منبع تأمین اعتبار و موارد استفاده قیر رایگان از سوی نمایندگان مجلس یازدهم مشخص شده و درخصوص رانت‌خواری و استفاده از آن در بازار آزاد هیچ جای نگرانی وجود ندارد، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم و دیگر نهادهای نظارتی بر اجرای دقیق طرح فوق، نظارت خواهند داشت.

 آذری‌ها به تعهدات خود در قبال بارانداز ریلی آستارا-آستارا عمل کنند
مرحبا سودآوری راه‌آهن قزوین-رشت را در گرو اتصال آن به خطوط ریلی آستارا-آستارا دانست و بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا با هدف زیرسازی و آزادسازی مسیر در محل مستقر شده، اما فرایند اتصال خطوط ریلی آستارا-آستارا به راه‌آهن قزوین-رشت به کندی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در بارانداز ریلی آستارا-آستارا اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در سطح انتظارات ما نیست، افزود: دولت جمهوری آذربایجان به صورت بیوتی برای مدت ۲۵ سال بارانداز فوق را در اختیار دارد و قرار بود پس از انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم، اقدام به بهره‌برداری کند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی عدم‌استقرار کامل کمرگ، نبود فنس و تجهیزات حفاظتی را ازجمله نواقصات بارانداز ریلی آستارا-آستارا عنوان کرد و گفت: انتظار ما از دولت جمهوری آذربایجان این است که هرچه سریع‌تر به تعهدات خود در قبال بارانداز ریلی آستارا-آستارا عمل کند.

بیمارستان شهید بهشتی آستارا استاندارد نیست
مرحبا با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا به لحاظ معماری و مهندسی استاندارد ساخته نشده است، اظهار کرد: این بیمارستان فاقد بخش دیالیز بوده و بیماران دیالیزی را در بیمارستان قدیم این شهرستان که فاقد پزشک و تجهیزات پزشکی است بستری می‌کنند و این نگرانی‌هایی را برای مردم منطقه رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا باند، بخیه، پنس و گاز استریل وجود ندارد، افزود: وقتی بیماری به این بیمارستان مراجعه می‌کند به همراه او می‌گویند که بخیه، باند، پنس و گاز استریل را از بیرون تهیه کنید و این زیبنده مردم شهرستان آستارا نیست.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی ضمن‌قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در تجهیز بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا گفت: پس از عید بخش اکسیژن‌ساز و دیالیز پرتال به همت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در این بیمارستان راه‌اندازی شده اما کافی نیست.

تصیفه‌خانه آب بهارستان جواب‌گوی مردم نیست
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا به لحاظ بارش یکی از شهرستان‌های پرباران استان است، اما به لحاظ میزان استفاده از آب‌های سطحی با شرایط بسیار ضعیفی مواجه هستیم، افزود: از آب‌های زیرزمینی شهرستان آستارا به دلیل کیفیت نامناسب آن، نمی‌توان استفاده شرب کرد.

مرحبا با اشاره به اینکه تصیفه‌خانه آب بهارستان، جواب‌گوی مردم شهرستان آستارا نیست تصریح کرد: رودخانه چلوند به دلیل پرآب بودن می‌تواند برای ۱۰ سال آینده امنیت آبی این شهرستان را تأمین کند به شرطی که با واگذاری آن به روش بیوتی به بخش خصوصی روی رودخانه، تصیفه‌خانه آب احدث شود.

وی با بیان اینکه احداث سد لاستیکی روی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب از پیشرفت فیزیکی ضعیفی برخوردار است، افزود: اخیراً یک مقدار بودجه برای پیشرفت فیزیکی سد فوق تزریق شد، اما به لحاظ عملیاتی از زمان‌بندی اعلام‌شده عقب بوده و شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان این موضوع را به جد پی‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار