کد خبر : 55364
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399- 27: 11

بی‌برنامگی در توزیع بسته‌های معیشتی اقشار محروم در آستانه‌اشرفیه

بی‌برنامگی در توزیع بسته‌های معیشتی اقشار محروم در آستانه‌اشرفیه

عصر روز گذشته (۲۶ مرداد) در توزیع بسته‌های معیشتی اقشار محروم مددجو در شهرستان آستانه‌اشرفیه عدم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌طور واضح نمایان بود که این نوع از توزیع مورد اعتراض شدید مردم این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش گیلانستان، چندی پیش بود که توزیع نامناسب بسته‌های حمایتی مددجویان بهزیستی آستارا منجر به ایجاد حاشیه‌های فراوان و تشویش اذعان عمومی شده و عواطف بسیاری از مردم کشور از این اتفاق نامناسب جریحه‌دار شد.

توزیع نامناسب ودور از شأن مرغ‌های منجمد در آستارا به مددجویان بهزیستی قطعاً ناشی از عدم آموزش کافی کارکنان آن مؤسسه خیریه بوده که احساسات مردم‌ آستارا را لکه‌دار شد و پس‌ازآن موضوع در کمیسیون نظارت اداره کل بهزیستی بررسی و آن مؤسسه به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توزیع نامناسب مرغ منجمد در میان مردم تا اطلاع ثانوی پلمپ و تعطیل شد.

پس‌ازاین اتفاق انتظار انجام این نوع توزیع، در دیگر شهرستان‌های استان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دور از ذهن بود تا اینکه امروز فیلمی در فضای مجازی از بی‌برنامگی در توزیع سبد معیشتی اقشار محروم در آستانه‌اشرفیه دست‌به‌دست شد.

به گفته یکی از مددجویان کمیته امداد مردم چندین ساعت در محل توزیع بسته‌های معیشتی معطل هستند و بی‌برنامگی شدید در آن موج میزند.

این مددجوی کمیته امداد می‌گوید آیا بهتر نبود تا توزیع بسته‌های معیشتی در یک مکان و زمان مناسب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود تا هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و هم کرامت انسانی از بین نرود.

فیلم‌های توزیع نامناسب بسته‌های معیشتی حمایتی کمیته امداد آستانه‌اشرفیه به‌سرعت در حال دست‌به‌دست شدن بود به همین دلیل با رئیس کمیته امداد آستانه‌اشرفیه تماس گرفتیم و از او از دلایل چرایی این اتفاق پرسیدیم.

به گفته مهدی پنجی در شهرستان‌های دیگر گیلان، توزیع این سبد معیشتی توسط فروشگاه‌های رفاه انجام می‌شود، اما در آستانه‌اشرفیه به دلیل نبود فروشگاه رفاه توسط کمیته امداد و بهزیستی در هنرستان ۱۷ شهریور انجام‌شده و این بی‌برنامگی به وقوع پیوست.

بنا بر اعلام رئیس کمیته امداد آستانه‌اشرفیه تمامی دستگاه‌ها از جمله هلال‌احمر در محل توزیع بسته‌های معیشتی مددجویان کمیته امداد حضورداشته و تب سنجی را انجام و فاصله فیزیکی را کنترل می‌کردند ولی متأسفانه شرایط از دست آنان خارج شد.

پنجی می‌گوید یکی از دلایل شلوغی و مشکلات پیش‌آمده در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در توزیع بسته‌های معیشتی تأخیر در انتقال محصولات غذایی به‌مانند گوشت و مرغ به مدرسه مدنظر بوده و تاکنون ۲۵۰ تا ۳۰۰ خانوار این بسته‌ها را دریافت کردند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار