کد خبر : 83560
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401- 42: 13

تأسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی در کشور

تأسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی در کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به راه‌‌اندازی کنگره دائمی میرزا کوچک خان جنگلی گفت: این کنگره با همکاری رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، رضا ثقتی پیش از ظهر امروز در دومین اجلاسیه میرزا کوچک خان جنگلی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در قم با بیان اینکه شخصیت شهدایی همچون شهید میرزا کوچک خان جنگلی باید در عرصه ملی و بین‌المللی برای همگان شناسایی شود، اظهار کرد: این جلسات و بزرگداشت‌ها کمک شایان توجهی به زدودن غبار مظلومیت از چهره مغفول مانده ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی کشور است.

 

وی تعبیر مقام معظم رهبری از گیلان و شهدای گیلانی را نمونه بارز ولایت‌مداری مردم این خطه از کشور دانست و گفت: مردم گیلان به تعبیر رهبر انقلاب همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بوده‌اند و میرزا کوچک نمونه بارز این مصداق است و باید روی آن وجهه مغفول مانده میرزا کوچک که روحانی و فقیه و مجتهد بود، بیشتر کار شود تا به اهداف اجلاسیه‌های کنگره ملی میرزا برسیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر چهره ملی و بین‌المللی میرزا کوچک خان جنگلی افزود: نمی‌توان میرزا کوچک را در اقلیم و اطلس گیلان محفوظ بداریم، زیرا اگر میرزا را به گیلان محدود کنیم، مردمان سراسر ایران و جهان را از شناخت این مبارز بزرگ و مجاهدت روحانی محروم نگه خواهیم داشت.

 

ثقتی با اشاره به نقش میرزا در گسترش آزادی و نجات از طاغوت در جامعه گفت: امروز باید پژواک میرزا کوچک در اقصی‌نقاط جهان به صدا درآید و نبایستی در یک اقلیم خاص یعنی موطنش فقط کار شود.

 

وی با اشاره به اجرای ۷۰ عنوان رویداد و برنامه در ذیل کنگره ملی میرزا کوچک بیان کرد: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ اجلاسیه پایانی این کنگره در رشت برگزار می‌شود و لذا تمام هدف ما این است که خروجی این کنگره به تأسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی تبدیل شود تا محلی متمرکز جهت بازشناسی نهضت جنگل و رهبر شهید آن باشد.

 

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بنیاد دائمی میرزا با همکاری رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: باید این چهره پرظرفیت و غنی استان گیلان و ایران را که ۱۰۰ سال پیش با تلاش و مجاهدت فراوان مینیاتوری از انقلاب اسلامی را ایجاد کرده، به نسل حاضر و آینده معرفی کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار