کد خبر : 53342
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

تأکید استاندار گیلان بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

تأکید استاندار گیلان بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

استاندار گیلان جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی گیلان به علت معوقات بانکی را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه بانک‌ها باید خود را در توسعه استان شریک بدانند.

به گزارش گیلانستان،ارسلان سالاری عصر  امروز در جلسه شورای هماهنگی امور بانک‌های استان گیلان بر ضرورت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی گیلان به علت معوقات بانکی تأکید کرد و اظهار داشت: انتظار داریم همه بانک‌ها خود را در توسعه استان گیلان شریک بدانند و زمینه مساعد آن را فراهم کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید واحدهای تولیدی، به علت معوقات بانکی تعطیل و یا از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری باید همه جهت تحقق این شعار تلاش کنند از طرفی انتظار داریم تا پایان سال ۳۰ درصد واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها واگذار شود.

زارع از موضوع مورد تأکید رئیس جمهور در جلسه اخیر برنامه‌ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد سخن گفت و عنوان کرد: معتقدیم ارتباط سازنده بدنه کارشناسی بانک‌ها با صاحبان صنایع در رفع مشکلات آن‌ها تأثیر بسیار زیادی دارد بنابراین چنین رویکردهایی باید مستمر باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع را وظیفه همه خدمتگزاران تلقی کرد و با اشاره به اینکه این مهم باید بیشتر از قبل در بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: از بانک‌ها انتظار دارم زمینه جذب هر چه بیشتر تسهیلات سهم گیلان در بخش تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ مشاغل خانگی و تسهیلات کرونا را فراهم کنند.

وی اهتمام تمام دستگاه‌ها برای تحقق شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی را لازم و ضروری دانست و ضمن بیان مصوبه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان خاطرنشان کرد: مردم گیلان به بانک‌های دولتی و خصوصی و سپرده‌گذاری نزد آن‌ها اعتماد دارد اما با تمام این‌ها نسبت مصارف به منابع در بانک‌ها رضایت‌بخش نیست.

استاندار گیلان رسیدن نسبت مصارف به منابع در بانک‌های عضو شورای هماهنگی امور بانک‌های استان گیلان به رقم ۷۰ درصد را امری که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی شود دانست و اظهار داشت: نباید بانک‌های خصوصی گیلان سرمایه‌های مردم را در بخش‌های تولیدی، خدمات و دیگر حوزه‌ها در پایتخت یا سایر نقاط کشور هزینه کنند.

زارع نقش مهم و تعیین‌کننده بانک‌ها در جهش تولید را برشمرد و با بیان اینکه بانک‌ها در حقیقت طلایه‌دار کشتی تولید هستند ابراز داشت: صنعتگران و صاحبان مشاغل استان گیلان از سیستم بانکی گلایه داشته و انتظاراتی هم دارند از طرفی برای خروج از شرایط دشوار اقتصادی و پیروزی در این جنگ باید به توان داخلی تکیه کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان لزوم یکسان‌سازی ادبیات و گفتمان فعالان اقتصادی برای توسعه کشور را امری مهم تلقی کرد و در همین زمینه اظهار داشت: کلید پیشرفت و موفقیت کشورهای توسعه‌یافته فعالیت اثربخش و توجه به کارآفرینان، فعالان اقتصادی، بخش‌خصوصی و تولیدکنندگان است که باید مورد توجه ما نیز قرار بگیرد.

وی حمایت از کارآفرینان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران برای مشارکت در توسعه کشور و ایجاد اشتغال پایدار را مورد تأکید قرار دارد و ادامه داد: در راستای تحقق اهداف ترسیم شده کشور، منویات رهبری و تدابیر رییس جمهوری برای همراهی همه بانک ها در جهت توسعه اقتصادی و انجام فعالیت های اشتغال‌زا ، باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.

زارع حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال پایدار در کشور و تحقق اهداف ترسیم شده را مورد توجه قرار داد و ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس جمهور جهت مشارکت تمام بانک‌ها برای توسعه اقتصادی گفت: تولید، ارزش افزوده و اشتغال در سالی که به شعار جهش تولید مزین شده بیش از همیشه اهمیت دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار