کد خبر : 55107
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399- 20: 11

تأکید عضو خبرگان رهبری بر برگزاری مراسم‌های ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ خیران در تقویت بهداشت و شکوه عزاداری بشتابند

تأکید عضو خبرگان رهبری بر برگزاری مراسم‌های ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ خیران در تقویت بهداشت و شکوه عزاداری بشتابند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت برپایی عزا برای سرور سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و خواستار تقویت شکوه عزاداری‌ها و همچنین تقویت بهداشت از سوی خیران و نیکوکاران شد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری در رشت بر ضرورت رعایت دو تکلیف از سوی مردم در محرم امسال تأکید کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و عزاداری برای سید سالار شهیدان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو تکلیفی است که مردم در محرم امسال باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین علیه اسلام و انقلاب را بیمه می‌کند، افزود: امام حسین علیه‌السلام و عزاداری برای ایشان و اصحاب باوفایشان جز ارزش‌های اسلام و مردم محسوب می‌شوند، ازاین‌رو باید از آن له خوبی پاسداری و نگه‌داری شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری وجود و استمرار شیوع کرونا ویروس را یک بلای عام برشمرد و گفت: باوجوداین بلای عظیم و گستردگی آن‌که جامعه را با خود درگیر کرده باید یک پیوستگی و اجماعی نسبت به عزاداری برای امام حسین علیه الاسلام ایجاد شود.

اشکوری با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی را که وزارت بهداشت تبیین کرده باید توسط همگان رعایت شود که برگزاری مراسم‌ها در اماکن سرپوشیده و یا در صورت الزام برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از تهویه مناسب در اماکن سربسته از نمونه‌های آن است.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن الزاماتی از سوی وزارت بهداشت به معنای نادیده گرفتن مراسم‌های ایام محرم نیست، گفت: عزاداری محرم باید همچون سال‌های گذشته پرشور اما با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری مراسم عزا برای سالار شهیدان در بحران‌های گذشته، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که برگزاری عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام مطابق آیین و سنن البته با رعایت آداب و دستورالعمل‌های وقت برپا بوده و هیچ‌گاه تعطیل نبوده است.

اشکوری بر ضرورت ورود خیران و خادمان آل الله به جهت برپایی عزاداری در ماه محرم تأکید کرد و گفت: خیران، نیکوکاران و کسانی که تمکن مالی دارند باید در شرایط کنونی نیز باید بشتابند و در هر دو جهت تقویت بهداشت و پرشور و شکوه برگزار شدن هیأت مذهبی گام بردارند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار