کد خبر : 63221
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

تاسیس کتابخانه سالمندان در گیلان برای نخستین بار در کشور

تاسیس کتابخانه سالمندان در گیلان برای نخستین بار در کشور

کرمی از تشکیل کتابخانه سالمندان در گیلان برای نخستین بار در کشور خبرداد و گفت: طرح «کتاب دوخان» در لاهیجان اجرا می شود.

به گزارش گیلانستان، «پریسا کرمی» امروز(دوشنبه، ۴ اسفند) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه این شهر در استان گیلان پیشرو در امر کتاب و کتابخوانی است گفت: این شهرستان با حمایت های فرهنگی انجام شده سه بار نامزد انتخاب پایتخت کتاب شده است و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به این عنوان نائل شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نگاه فرهنگی مسئولان و حمایت آنان از حوزه‌های فرهنگی را عامل رخدادهای مطلوب در فرهنگ استان دانست و گفت: رویکرد فرهنگی و ظرفیت‌های مطلوبی در شهرستان لاهیجان برای پایتخت کتاب ایران دارد که تحقق آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وی در ادامه تشکیل کتابخانه سالمندان در گیلان برای نخستین بار در کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کتابخانه در محل کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) رشت دایر شده است و دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای این قشر برگزار می‌شود.

کرمی از اجرای طرح «کتاب دوخان» در لاهیجان خبر داد و اعلام کرد: در قالب این طرح کتاب انتخابی اعضای کتابخانه‌ها پس از ثبت سفارش در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان درب منزل تحویل داده می‌شود و در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی این خدمات رایگان است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ویژه اصحاب رسانه در ۶ بخش از اصحاب رسانه استان خواست آثار خود را مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی تا اول اردیبهشت به این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به نیم درصد پرداختی شهرداری‌ها و تاکید استاندار گیلان بر این امر اذعان کرد: شهرداری‌ها باید طبق دستور استاندار ۳۰ درصد دیون قبلی خود را در قالب تهاتر یا به‌طور نقدی پرداخت کنند.

وی با تقدیر از شهرداری لاهیجان جهت بازسازی و مناسب‌سازی کتابخانه این شهرستان اذعان کرد: کتابخانه شهید باهنر لاهیجان از کتابخانه‌های استاندارد استان و دارای همه بخش‌هاست که با همت شهرداری شاهد تعمیر و مناسب سازی فضا در این کتابخانه بودیم.

کرمی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در پروژه‌های کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: کتابخانه آبکنار، کتابخانه باهنر، کتابخانه شلمان، کتابخانه مرکزی از پروژه‌هایی هستند که سال‌های متمادی به طول انجامیده، در حالی که با بهره گیری از خیرین کتابخانه ساز می‌توان این روند را بهبود بخشید.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار