کد خبر : 35747
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

باید وزن مجلس را بالا ببریم

تایید خبر کاندیداتوری آیت الله پروایی در انتخابات مجلس از تالش/ اگر در مجلس باشم، حامیان فتنه را در نطفه خفه می‌کنم

تایید خبر کاندیداتوری آیت الله پروایی در انتخابات مجلس از تالش/ اگر در مجلس باشم، حامیان فتنه را در نطفه خفه می‌کنم

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه لازم است برایِ انقلابی ماندنِ مجلس، نقش آفرینی کنیم، افزود: اگرامروز افرادی را درمجلس می بینیم که با موگرینی عکس سلفی می گیرند، انقلابی بودن مجلس را زیر سوال برده اند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله احمد پروایی درگفتگویی، با اشاره به خبری مبنی برقصد ورودش به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: نامزدی درانتخابات مجلس شورایِ اسلامی ونمایندگی آن، برای عضو مجلس خبرگان، از نظرقانونی مشکلی ندارد و این خبر را تائید می کنم.

وی با بیان براینکه درگذشته بزرگانی را داشتیم که نماینده ی خبرگان بودند، و درمجلس نیز حضور داشتند، افزود: ازجمله ی این افراد آقایِ هاشمی رفسنجانی بودند و نظربنده این است که باید کاری کنیم تا وزن مجلس بالا برود.

نماینده ی مجلس خبرگان رهبری برلزوم حضور بزرگان انقلاب، افراد دلسوز و جوانان نخبه و کسانی که درصحنه های علمی و بین المللی حرفی برای گفتن دارند و درچهارچوب  و متعهد به انقلاب، اسلام، ولایت و قانون اساسی هستند، درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت:  مجلس به فقیه، حقوقدان، اقتصاد دان و تخصص های دیگر نیاز دارد.

آیت الله پروایی تصریح کرد: با اینکه شورای نگهبان برعدم مغایرت مصوبات با اسلام و قانون اساسی نظارت می کند، اما مجلس نیز با توجه به وقت و هزینه ای که صرف می کند باید قوانینی تصویب کند که اسلامی باشد، بنابراین مجلس برای تصویب قوانین نیاز به فقیه نیزدارد.

وی با تاکید براینکه لازم است برایِ انقلابی ماندنِ مجلس، نقش آفرینی کنیم، افزود: اگرامروز افرادی را درمجلس می بینیم که با موگرینی عکس سلفی می گیرند، انقلابی بودن مجلس را زیر سوال برده اند.

نماینده ی خبرگان رهبری گفت: باید افرادی وارد مجلس شوند که انقلابی هستند و سربازیشان برای ولایت و اسلام و انقلاب در قول وعمل و موضع گیری اثبات شده باشد.

پروایی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی براینکه مجلس، قوه ی مفکره است، بیان کرد: قوه ی مفکره، یعنی باید اندیشمندان وارد مجلس شورای اسلامی شوند که ازافرادِ به معنای واقعی، اندیشمند وعالِم، فکر نو تولید می شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری دراولین سخنرانیِ سال جدید، درحرم رضوی فرمودند که مجلس آمریکا، بیش از ۲۰۰ قانون علیه نظام اسلامی تصویب کرده است، آیا نمایندگان ما این کار را کرده اند؟

نماینده ی مجلس خبرگانِ رهبری برلزوم رفع نگرانی های مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اگر نمایندگان، دغدغه ی کشور و مردم را داشته باشند، و درمقابل استکبار اهل کرنش نباشند، باید شاهد تصویب قانون علیه آمریکا، از سوی آنها می بودیم.

پروایی حضور افراد انقلابی وپایبند به اصول انقلاب درمجلس را درجهت نقش آفرینی و تاثیر برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب دانست و ابراز کرد: حرکت باید نقش آفرین باشد، برای مثال باید اقتصاد دان های انقلابی و اسلامی وارد مجلس شوند.

وی با بیان اینکه اگرامروز افرادی درمجلس از فتنه حمایت می کنند، باید نمایندگان واکنش نشان دهند، افزود: اگر بنده درمجلس حضور داشته باشم، چنین حمایت هایی را با بیان و منطق و استدلال و شجاعت درنطفه خفه می کنم.

حضور فقها درمجلس با ایفای نقش نمایندگی و شأن علمایی منافات ندارد

نماینده ی مجلس خبرگان رهبری، با تصریح براینکه ما شأنی جز خادمی و نوکری مردم، نداریم گفت: اشکالی ندارد ما دریک لباس که خادم ولایت ومردم هستیم، با حفظ همان لباس درجایگاه دیگری به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنیم، بلکه علمای خادم باید وارد میدان خدمتگزاری به مردم شوند.

آیت الله پروایی با تاکید براینکه حضورفقیهان درمجلس شورای اسلامی با ایفای نقش نمایندگی و نیز شأن علما، منافاتی ندارد، اعلام کرد: حضور افرادی ازمجلس خبرگان درمجلس شورای اسلامی، می تواند راهگشا نیز باشد.

وی با تصریح براینکه مجلس در راس امور و موثراست و اگر مجلس اصلاح شود، دولت و قوانین اصلاح می شود، افزود: اگر مجلس به وظیفه ی قانونی خود عمل کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و این امر با ورود جوانان انقلابی و علمای انقلابی تحقق می یابد.

نماینده ی مجلس خبرگان رهبری درپاسخ به این سوال که با حمایت کدام گروه و حزب وارد انتخابات می شوید، گفت: وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم و از زمانی که وارد خبرگان شدم، اعلام کردم نه چپ و نه راست بلکه درصراط مستقیم که همان صراط ولایت است، قرار دارم.

پروایی عنوان کرد: مردم مواضع حقیر را می دانند و البته ممکن است احزاب و گروه ها و دوستان مختلفی ازبنده حمایت کنند و بنده از ایشان تشکر می کنم، اما راه ما، راه انقلاب و ولایت است./ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار