کد خبر : 3060
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷

تبدیل‌شدن سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به تریبون تخریب شورای نگهبان

تبدیل‌شدن سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به تریبون تخریب شورای نگهبان

اگر سید حسن خمینی مایل به نشر افکار خود و مرادان خود است بهتر آنکه به صورت مستقل و نه با انتساب نَسبی خود به امام کوخ نشینان به آنها بپردازد.

به گزارش درگیلان، شانتاژهای پی در پی سایت جماران-وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)- علیه شورای نگهبان و تبدیل شدن آن به تریبون جناحی، اتفاق ناصوابی است که این روزها به بهانه انتخابات مجلس و خبرگان تشدید شده است.

به گزارش رجانیوز موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، موسسه ای است که به حکم حضرت امام خطاب به حاج احمد خمینی در سال ۶۷ تشکیل شد.امام در این حکم و به جهت توضیح چرایی انتصاب فرزندش به سرپرستی موسسه، صداقت و کیاست سید احمد در امور سیاسی را برشمرده و  بیان کرده اند:« از آنجا که شما را بحمدالله تعالى در مسائل سیاسى و اجتماعى صاحبنظر مى دانم و در تمامى فراز و نشیب ها در کنار من بوده اى و هستى و با صداقت و کیاست امور سیاسى و اجتماعى اینجانب را متصدى هستى، لهذا شما را براى تنظیم و تدوین کلیه مسائل مربوط به خود، که بسا در رسانه هاى گروهى اختلافات و اشتباهاتى رخ داده  است، انتخاب مى نمایم.» پس از درگذشت یادگار امام، سید حسن خمینی تولیت این موسسه را بر عهده میگیرد.

سایت جماران

سایت جماران یکی از دو پرتال وابسته به این موسسه است که عملکرد آن در موضع گیری ها و خصوصا در مواقع بروز اختلافات رایج سیاسی درباره اتفاقات عمومی کشور نه تنها برخلاف مصرحات امام راحل بلکه همواره نشانگر وابستگی به جناح خاص و در راستای تبدیل‌شدن به تریبون یک طرفه و خانوادگی بوده است.

حمایت از فتنه گران و تلاش برای بازسازی چهره رسانه‌ای آنها، حمایت یکجانبه از دولت، طرفداری آشکار از کاندیداتوری حسن خمینی در خبرگان رهبری و استفاده از اعتبار این رسانه برای مطرح کردن شخصیت حقیقی حسن خمینی، علامه سازی و تدارک اخبار در جهت معرفی وی به عنوان مجتهدی نواندیش و طراز اول شیعی،‌‌‌ حمایت از طیف همسو با هاشمی رفسنجانی و پوشش رسانه ای مستمر فتنه گران با هدف تخریب های جناحی، عملکردی است که این سایت از خود به ثبت رسانده است.گفتگو های مشروح با چهره‌های تندرو و فتنه‌گر و اصرار بر سیاه‌نمایی فضای انتخابات و بررسی صلاحیت ها، گویا برنامه اصلی این پرتال است.اخیرا این سایت ضمن سانسور کارنامه و مواضع سابق افرادی چون منتجب نیا و نشر گفتگوی او نیز دست به تمسخر رای شورای نگهبان میزند.

برای مثال در گفتگو با محسن رهامی ضمن تحریف بیانات رهبر انقلاب که خود نیز آن را بار دیگر توضیح دادند، میکوشد از جمله‌ی “حتی کسانی که من و نظام را قبول ندارند به پای صندوق های رأی بیایند.” این نتیجه را بگیرد که به زعم خودشان، لیست‌های انتخاباتی باید دارای تنوع باشد! آیا مراد از این نتیجه گیری آن است که آن کسانی که نظام را قبول ندارند و کسانی که دنبال انقلاب رنگی و یا همراه براندازان بودند نیز لیست بدهند؟

اتهام زنی های مکرر به شورای نگهبان در قالب نشر گفتگوها و سخنرانی ها، نشانگر عدم استقلال این سایت و موسسه است. چرا که حمایت قاطع از جایگاه شورای نگهبان و نه تضعیف این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، از بدیهیات رفتار سیاسی حضرت امام بوده است.

اگر امروز اتهام جناحی شدن و عمل مبتنی بر سلیقه‌گرائی شورای نگهبان تیتر بی تغییر اخبار سایت جماران است، آیا تحریف اندیشه های امام(ره)، تفسیر به رای بیانات و سیره سیاسی ایشان و تضعیف شورای نگهبان کاری خلاف حق و  حق‌الناس انتخابات، خواست مردم،و جفا به امام نیست؟

تیتر های تهاجمی،نتیجه مشی جناحی و قبیله‌گرایی سیاسی

طرح اتهامات علیه شورای نگهبان با تیترهایی چون «این دوازده نفر با نظام چه خواهند کرد؟!»، «خطر تک صدایی در مجلس» و تلقین دوگانه علما-شورای نگهبان و همچنین طرفداری بی حساب از حسن خمینی با اخباری چون «بزرگان قم در مورد یادگار امام چه میگویند؟» و انتشار عکسهای کودکی او در سایتی که با پول بیت المال به عنوان رسانه مستقل و به اسم امام خمینی(ره) فعالیت میکند قطعا برخلاف مشی اعتدال و استقلال سیاسی است.

نشر پیوسته مطالبی در جهت اتهام زنی های به ناحق و تضعیف شورای نگهبان  چه سنخیتی با امامی دارد که زیرسوال برنده رای شورای نگهبان را مفسد فی الارض میدانست؟ اگر امام(ره) جایگاه شورای نگهبان را جایگاه حافظ مصالح اسلام و مسلمین میداند، نشر نقادی‌های تخریبی و غیر سازنده به اسم امام و از رسانه منتسب به نام ایشان چطور توجیه خواهد شد؟ زیر سوال بردن غیرمستقیم حق نظارت استصوابی و اصل شورای نگهبان و کنایه به عدالت فقها به نام امام راحل، منافع چه کسانی را تامین میکند؟

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1394/3/18/94239_804.jpg

امامِ مستضعفین و موسسه تنظیم و نشر آثار امام

«گرچه سالهاست ملت شریف ایران از نعمت وجود و حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامى محروم است، اما شاهد و پاسدار میراث گرانقدرى است که از امام به جاى مانده است. میراثى که برخلاف آثار حاکمان جهان، کاخ هاى سر به فلک کشیده و ثروت هاى انبوه و زخارف دنیایى نیست؛ که این حقیقت را کوچه هاى منتهى به خانه گلین و استیجارى امام در جماران و حسینیه به ظاهر کوچک و به واقع کانون پرخروش اسلام خواهى معاصر گواهى مى دهد. میراث امام، همان اصول و آرمانهایى است که در کلام و پیامها و آثار جاویدش به روشنى ترسیم گردیده اند» عبارت بالا متنی است که پرتال موسسه در توضیح اندیشه خود منتشر کرده است.

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/6/17/3548954_486.jpg

با این وجود واکنش مسوولین موسسه به منتقدین تولیت حرم امام(ره) در خصوص ساخت و ساز مجلل حرم امام کوخ نشینان نیز جالب توجه است.گفتنی است بودجه دو سال پیش این موسسه ۱۱ میلیارد تومان بوده است (معادل ۱.۲ درصد بودجه وقت صدا و سیما)  اما بودجه پیشنهادی دولت تدبیر برای این موسسه در سال ۹۵ معادل ۵۹.۵ میلیارد در نظر گرفته شده است که این معادل ۴.۵ درصد کل بودجه صداوسیمای جمهوری اسلامی است!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار