کد خبر : 57937
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399- 15: 10

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تحریم ۱۸ بانک ایران بیشتر مصرف تبلیغاتی داشت

تحریم ۱۸ بانک ایران بیشتر مصرف تبلیغاتی داشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحریم ۱۸ بانک و مؤسسه ایران توسط آمریکا اقدامی تبلیغاتی است گفت: بارانداز آستارا نواقص بسیار زیادی دارد.

به گزارش گیلانستان، غلامرضا مرحبا تحریم ۱۸ بانک ایرانی توسط آمریکا را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه تحریم برای کشورمان موضوع جدیدی نیست اظهار داشت: این ۱۸ بانک و مؤسسه قبلاً هم تحریم شده بودند و اتفاق جدیدی نیفتاده و بیشتر اقدامی تبلیغاتی است اما ما هم باید آمادگی لازم برای مواجهه با چنین اقدامات ستمگرانه‌ای را داشته باشیم.

مرحبا استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و جوانانی که خانه‌نشین و بیکارند را راهکاری برای مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن خواند و تصریح کرد: کشورمان منابع زیرمینی و انسانی بسیار زیادی دارد که می‌تواند با استفاده از همین منابع مشکلات خود را حل کند از طرفی ما در تمام این چهل سال توانسته‌ایم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی در مورد مصوبه مجلس مبنی بر اینکه در نیمه دوم امسال قیر رایگان برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اختصاص پیدا می‌کند توضیحاتی داد و  تصریح کرد: این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده و با توجه به ملاحظات شورای نگهبان طرح مجدد به مجلس برگردانده و پس از انجام یکسری اصلاحات توسط نمایندگان مجدد برای شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه طرح اختصاص قیر در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح است برگشت این طرح تا هفته‌های آتی به صحن مجلس جهت نهایی شدن را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برای جلوگیری از ایجاد فساد و رانت در اجرای این نگرانی‌هایی وجود داشت و باید برای آن تمهیدی اندیشیده می‌شد. باید منبع تأمین اعتبار برای تهیه قیر و موارد مصرف آن به شکل دقیق مشخص و ‌نگرانی‌ها در مورد ایجاد رانت و فساد را برطرف کرد.

نماینده آستارا در مجلس روند اجرای پروژه رشت به آستارا را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه نقطه آغاز اجرای این پروژه در سال ۷۷ شروع شد ابراز داشت: اگر می‌خواهیم راه‌آهن قزوین – رشت کارکرد خوبی داشته باشد باید به آستارا متصل شود زیرا قطعه آستارا کل این تشکیلات و سرمایه‌گذاری‌ها را سودآور می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس راه‌انداری کامل بارانداز آستارا و انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم در آن‌جا توسط کشور جمهوری آذربایجان را ضروری اعلام کرد و گفت: امیدواریم کشور جمهوری آذربایجان که با کشورمان قرارداد دارد به قراردادهای خود عمل کند و هر چه سریع‌تر نواقص موجود در بارانداز آستارا را حل و فصل کند.

مرحبا برطرف کردن مشکلات بیمارستان آستارا را نیز یکی از اقداماتی که توسط وی دنبال می‌شود خواند و با بیان اینکه بیمارستانی که برای این شهرستان ساخته شده از حیث معماری مشکل دارد تصریح کرد: این بیمارستان جدید در حد استاندارد ساخته نشده است و برخلاف بیمارستان قدیمی ما تنها حدود ۶ تخت آی‌سی‌یو در آن‌ جا می‌گیرد.

وی عدم برخورداری بیمارستان جدید آستارا از باند، پانسمان، بخیه، پنس و نظایر این‌ها و اینکه به بیمار گفته می‌شود باید خودش این اقلام را از بیرون تهیه کند را زیبنده شهر آستارا ندانست و خاطرنشان کرد: البته دانشگاه علوم پزشکی گیلان امکانات و تجهیزات خوبی مانند دستگاه اکسیژن‌ساز به ما دادند اما مردم همچنان ناراضی هستند.

نماینده آستارا در مجلس شرایط گمرک آستارا را به لحاظ زیرساختی و امنیت مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در مورد گمرک باید سه جنبه را مورد توجه قرار داد تصریح کرد: ما از حیث نیروی انسانی در گمرک آستارا مشکلی نداریم اما لازم است در چنین فضاهایی به اقتصاد و معیشت پرسنل آن توجه ویژه‌تری داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه سد لاستیکی ملاهادی آستارا برای تأمین آب کشاورزی منطقه در حال ساخت است پیشرفت فیزیکی این پروژه را نامناسب اعلام کرد و اظهار داشت: سد لاستیکی ملاهادی آستارا از حیث انجام کار از برنامه بسیار عقب است البته اخیراً کمی سرعت گرفته و پیگیریم که مشکلات اعتباری آن حل شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار