کد خبر : 1233
تاریخ انتشار : شنبه 18 مهر 1394- 56: 21

تحریک روحیه استکبار ستیزی در هیئت های عزاداری

تحریک روحیه استکبار ستیزی در هیئت های عزاداری

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تبیین جایگاه رهبری در اسلام و ترویج روحیه استکبارستیزی از برنامه‌های هیئت‌های عزاداری گیلان در ماه محرم است

به گزارش “درگیلان”  ، حجت‌الاسلام حسین گلمیرزاده عصر امروز در جمع هیئت‌های مذهبی گیلان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: منشور عزاداری امام حسین (ع) در ۲۰ بند تنظیم شده است.

وی به ارائه منشور مذکور به ائمه جماعات، هیئت‌های امنا، مذهبی و کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان برای اجرا در عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: جایگاه رهبری در اسلام، همدلی، وحدت و انسجام ملی، توجه کشورهای مظلوم عراق، لبنان، فلسطین و یمن و ترویج روحیه استکبارستیزی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برای هیئت‌های عزاداری در استان است.

گلمیرزاده با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی ترویج آموزه‌های دینی را در سطح گسترده به عهده دارد، تصریح کرد: نگاه به زندگی مردم از دیدگاه قرآن و سیره اهل بیت (ع) از مهم‌‌ترین برنامه‌های سازمان مذکور محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری جلسه‌های گفتمان دینی برای بانوان خبر داد و بیان کرد: گفتمان دینی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی به تنوع گفتمان‌های ارائه شده به مردم اشاره کرد و گفت: گفتمان سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب و تحکیم خانواده از جمله برنامه‌ها در حوزه مساجد برای مردم است.

گلمیرزاده با اشاره به تشکیل هیئت‌های مذهبی در نقاط مختلف گیلان، خاطرنشان کرد: جامعه مداحان، جامعه بانوان مداح و انجمن‌های فرهنگی و مذهبی در شهرستان‌های مختلف تشکیل شده است.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ترویج فرهنگ قرآنی و نماز را از واقعیت‌های فلسفه قیام عاشورا ذکر کرد و یادآور شد: قیام امام حسین (ع) چگونه زیستن و فرهنگ زندگی ایده‌آل اسلامی را به جامعه می‌آموزد.

وی با تاکید براینکه عزدارای‌های ماه محرم باید دور از بدعت‌ها و خرافه‌ها برگزار شود، اظهار کرد: دشمن در تلاش است خرافه را در فرهنگ عزاداری مسلمانان وارد کند.

گلمیرزاده به تلاش دشمن در ایجاد انحراف در عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: دشمن می‌خواهد جامعه را به مسیر اشتباه هدایت کند.

معاون فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بر توجه جدی به فرهنگ نماز با استفاده از خطبا و مبلغان در روز عاشورا تاکید کرد و گفت: محرم امسال یک‌هزار و ۲۰۰ مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند./ فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار