کد خبر : 16567
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396- 53: 19

تحقیق و تفحص از شهرداری مانع تکرار تخلفات مالی و انحرافات بزرگ در آینده می شود

تحقیق و تفحص از شهرداری  مانع تکرار تخلفات مالی و انحرافات بزرگ در آینده می شود

از ریاست محترم و همکاران عزیز خواهشمندم به احترام مصوبه ای که خودمان آن را مصوب کرده ایم همین امروز تشکیل کارگروه تحقیق و تفحص انجام پذیرد.

به گزارش گیلانستان، به نقل از خطیب آنلاین؛ محمود باقری خطیبانی عضور شواری شهر رشت طی یادداشتی نوشت:
شورا بعنوان اصلی ترین نهاد ناظر بر شهرداری است .‌ قطعا این شائبه در افکار عمومی ایجاد می شود که چرا علیرغم طرح و تصویب و انعکاس تخلفات عدیده و انحرافات فاحش بودجه ای شهردارسابق در سطح رسانه ها ، شورای شهر رشت از اختیار قانونی خود برای تحقیق و تفحص در شهرداری بهره نبرده است و کوتاهی میکنیم ؟ چرا تعدادی از دوستان  نگران تحقیق و تفحص از شهرداری هستند ؟! یعنی نباید هیچ پاسخی به افکار عمومی در پایان عمر شورای چهارم داده شود ؟ یعنی می خواهیم به شهروندان بگوئیم که ما ۴ سال در شورا بودیم و حتی توان این را نداشتیم که لااقل هر سه ماه یکبار گزارش هزینه و درآمد شهرداری را در اختیار آنان قرار بدهیم !؟ البته گزارشی که اگر صبح بگیرید یک چیز است و بعدازظهر یک چیز دیگر !؟ همکاران شورا ، بیایید این اعتراف تلخ را در برابر موکلین مان داشته باشیم که در این ۴ سال ما هیچ نظارتی نداشتیم و عملا حتی نتوانستیم یک آمار درست از شهرداری بگیریم . اعتراف کنیم که اگر امروز از شهرداری بخواهیم به ما آمار و اطلاعات مالی مثلا پروژه پیاده راه ، ساختمان مرکزی شهرداری میدان گیل و دهها پروژه دیگر را بدهد ، صبح به ما یک مبلغی اعلام می کنند و بعدازظهر یک مبلغ دیگر !!؟  اگر در خصوص مجموع بدهی های شهرداری آمار بخواهیم از  ۸۰ میلیارد تومان تا ۴۰۰ میلیارد تومان نوسان دارد !؟  صفرها در سیستم مالی و گزارشات شهرداری واقعا صفر هستند و اهمیت ندارند !!؟ اعتراف کنیم که دوستان شهرداری ما را به راحتی دست می انداختند با این آمارها و با همه این اوصاف ما هم هیچ تلاشی نکردیم حداقل در پایان دوره شورا این مسائل را شفاف سازی کنیم و یک آمار درست و صحیح به آنها ارایه دهیم . در خصوص گزارشات هزینه ای شهرداری نیازه یه اطلاعاتی رو در اختیار دوستان قرار بدم تا موضوع روشنتر بشه . به طور مثال هزینه های مربوط به سایتها و نشریات ، اگه عزیزان در شهرداری احیانا کم و کسری در کد اعتباری مربوطه پیدا کنن ، این هزینه رو در سایر کدها از جمله جشن و پذیرایی ، آموزش شهروندی و سایر هزینه ها تامین اعتبار میکنن و اگه به هر دلیلی هم نخوان در مرکز هزینه ای اعمال حساب بشه ، آقای شهردار موضوع رو به سازمانها و مناطق شهرداری ارجاع می دادن ، بنابراین آمار و اطلاعات هزینه ای که برای ما ارسال میشه صحیح و جامع نیست .  یا به طور مثال هزینه پیاده راه بافت مرکزی علاوه بر اعتبارات شهرداری مرکز در سازمان زیباسازی ، شهرداری مناطق هم مواردی اعمال هزینه شده .

 از ریاست محترم و همکاران عزیز خواهشمندم به احترام مصوبه ای که خودمان آن را مصوب کرده ایم همین امروز تشکیل کارگروه تحقیق و تفحص انجام پذیرد تا حداقل کارهای ناصواب و عدم نظارت ما به شورای پنجم نرسد مطمئناً دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار