کد خبر : 54677
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

معاون عمرانی استاندار گیلان عنوان کرد:

تخصیص اعتبار ۱۱۹ میلیاردی به بخش پسماند گیلان/ رشد بی رویه قیمت مصالح

تخصیص اعتبار ۱۱۹ میلیاردی به بخش پسماند گیلان/ رشد بی رویه قیمت مصالح

معاون عمرانی استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های عمرانی به ویژه در بخش پسماند، خاطرنشان کرد: با تلاش های فراوان استاندار گیلان و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته، بالغ بر ۱۱۹ میلیارد تومان منابع مالی در بخش پسماند سطح استان تخصیص یافت.

به گزارش گیلانستان، علی اوسط اکبری مقدم ، کمبود منابع مالی را یکی از علل توقف و تعلل برخی از پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد: همه دستگاه های استان به واسطه تنگناهای مالی و عدم تخصیص مکفی اعتبارات با تاخیر در بهره برداری از پروژه های عمرانی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های جهانی بر کشور ما اعمال شده است، افزود: با رشد بی رویه قیمت ها در حوزه فرآورده های مصالح ساختمانی در سطح کشور و استان گیلان مواجه هستیم و لذا پروژه هایی که مشمول زمان می شوند، سالانه با افزایش منابع مالی مورد نیاز رو به رو هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، ضعف های اجرایی و نظارتی را از دیگر عوامل عدم بهره برداری به موقع پروژه های عمرانی دانست و یادآور شد: استان گیلان در مجموع بالغ بر ۴۵۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام اعم از بزرگ و کوچک دارد که از این تعداد بالغ بر ۲۰۰ پروژه شاخص است و اعتبارات چند هزار میلیارد تومانی را طلب می کند.

اکبری مقدم، با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های عمرانی به ویژه در بخش پسماند، خاطرنشان کرد: با تلاش های فراوان استاندار گیلان و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته، بالغ بر ۱۱۹ میلیارد تومان منابع مالی در بخش پسماند سطح استان تخصیص یافت.

وی جذب اعتبارات بخش پسماند را نیازمند مدیریت شهری پویا و چابک دانست و اضافه کرد: شهرداران و سیستم مدیریت شهری استان نیز در اجرای پروژه های عمرانی به ویژه در بخش پسماند باید به گونه ای عمل کنند که حداکثر جذب منابع را داشته باشند تا پروژه ها با رکود مواجه نشود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار