کد خبر : 48498
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

فرماندار رشت:

تداوم تعطیلی بازارهای هفتگی رشت / شرایط پذیرش هیچ مسافری را نداریم

تداوم تعطیلی بازارهای هفتگی رشت / شرایط پذیرش هیچ مسافری را نداریم

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شرایط پذیرش هیچ مسافری را نداریم گفت: جهت کاهش شیوع ویروس کرونا، بازارهای هفتگی شهرستان رشت همچنان تعطیل خواهد بود.

به گزارش گیلانستان میرشمس مؤمنی‌زاده ظهر امروز در هفتمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود اظهار داشت: با وجود تلاش تمام شرکت‌های تولید کننده وسایل بهداشتی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی گیلان اما همچنان در تأمین اقلام بهداشتی و رساندن آن به دست مردم استان دچار مشکل هستیم.

فرماندار شهرستان رشت بزرگ‌ترین چالش و مشکل این شهرستان را کمبود دستکش و ماسک عنوان کرد و ابراز داشت: برای رفع کمبود اقلام مذکور تلاش‌های خوبی شده است و امیدوارم که در روزهای آینده مردم شهرستان رشت در تأمین این وسایل مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از مسافرت عده‌ای به استان گیلان تصریح کرد: با وجود اعلام وضعیت بحرانی در گیلان و هشدار نسبت به ممنوعیت ورود مسافر به این استان اما باز هم عده‌ای به سمت گیلان حرکت کردند که این موضوع باعث ایجاد مشکل برای مسئولان شد.

مؤمنی‌زاده با بیان اینکه استان گیلان و به‌ویژه شهرستان رشت آمادگی پذیرش مسافر را ندارد خاطرنشان کرد: هرگونه تجمعی امکان ابتلای بیشتر افراد به ویروس کرونا و در نتیجه گستردگی آن نقش به‌سزائی دارد و از همین رو بازارهای محلی، مدارس، سینماها و اماکن گردشگری گیلان تا اطلاع ثانوی و عادی شدن اوضاع تعطیل است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با انتقاد از عدم رعایت قرنطینه خانگی توسط برخی از مردم رشت گفت: با وجود تمام هشدارها نسبت به لزوم ماندن در خانه برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا اما عده‌ای همچنان در سطح معابر و خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند که این کار موجب تسریع در انتقال ویروس کرونا می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد جدی و قاطعانه با نانوایی‌هایی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در دستور کار است اظهار داشت: در روزهای آینده نیز تمام معابر و خیابان‌ها و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان رشت را گندزدایی و ضدعفونی خواهیم کرد تا این ویروس هر چه سریع‌تر ریشه‌کن شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه تعطیلی بازارهای هفتگی شهرستان رشت همچنان ادامه دارد و با متخلفان در این باره برخورد جدی خواهد شد عنوان کرد: تعطیلی بازارها و سایر اماکن عمومی به‌جهت قطع چرخه انتقال کرونا است و با جدیت این کار را پیگیری می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طبق آمارهای موجود 15 درصد مردم رشت درگیر ویروس کرونا هستند اظهار داشت: انتظار می‌رفت که این هفته شیوع کرونا در گیلان کاهش یابد که اینطور نشد لذا تعطیلی تمام اماکن تفریحی این استان باید همچنان ادامه داشته باشد.

جلال برشان با اشاره به اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در سطح استان گیلان بر لزوم همدلی میان مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولان چند‌ مرکز درمانی در سطح شهرستان رشت و گیلان به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار