کد خبر : 61693
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

مدیر کل هواشناسی گیلان:

تداوم وزش باد گرم تا سه شنبه هفته جاری در گیلان

تداوم وزش باد گرم تا سه شنبه هفته جاری در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم وزش باد گرم در استان تا صبح روز سه شنبه، گفت: سرعت وزش باد در روز دوشنبه شدید خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده تداوم فعالیت جریانات جنوبی و وزش باد گرم در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه بر همین اساس تا صبح سه شنبه هفته جاری به تناوب شاهد وزش باد در استان گیلان خواهیم بود، افزود: روز دوشنبه نیز وزش باد گرم در بعضی از ساعات شدید یا بسیار شدید پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: همچنین در این مدت با گذر امواج ناپایدار از منطقه شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

وی، گفت: برای امروز (شنبه) آسمان اکثر مناطق استان گیلان صاف تا نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد گرم پیش بینی شده که از عصر و شب با افزایش ابر در برخی نقاط شاهد رگبار پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای استان گیلان در این مدت، اضافه کرد: فردا نیز آسمان استان گیلان قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده که شرایط وقوع رگبار پراکنده باران فراهم است.

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته جاری نیز با ورود سامانه هوای ناپایدار، کاهش دما، وزش باد، بارش برف و باران در مناطق جلگه‌ای به ویژه کوهستان ها پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان نیز کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم و در برخی ساعات افزایش ابر پیش بینی شده است، گفت: دمای این شهر برای امروز بین ۱۵ تا ۲۳ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دریای خزر امروز و فردا حداکثر با ارتفاع موج ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صید و صیادی مناسب است، افزود: ارتفاع موج دریا از روز سه شنبه با حداکثر ارتفاع ۸۰ سانتی متر برای این گونه فعالیت‌ها به تدریج نامناسب است.

دادرس با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته اسب وونی در تالش با ۱۴۱ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت وزش باد را ثبت کرده است، گفت: انزلی نیز با ۲۶ کیلومتر بر ساعت کمترین سرعت وزش باد را داشته است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار