کد خبر : 33043
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397- 45: 11

تدوین بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال ۹۸/وضعیت درآمدی شهرداری غیرشفاف است

تدوین بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال ۹۸/وضعیت درآمدی شهرداری غیرشفاف است

در جلسه علنی شورای رشت دفترچه بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت توسط سرپرست شهرداری تقدیم اعضای شورای شهر رشت شد که بودجه پیشنهادی ۶۸۵ میلیارد تومان اعلام شد.

به گزارش گیلانستان رئیس شورای اسلامی شهر رشت امشب در هفتاد و سومین جلسه علنی این شورا در ساختمان میرزا خلیل رفیع با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ۲۹ دی مصادف با روز غزه اظهار کرد: یقین می‌دانیم روزی این مقاومت‌ها به بار نشسته و رژیم صهیونیستی به‌عنوان غده سرطانی برای همیشه نابود می‌شود.

سید امیرحسین علوی با اشاره به سه‌شنبه‌های بدون خودرو در رشت افزود: در هفته گذشته سه‌شنبه بدون خودرو به‌صورت یک حرکت نمادین در رشت انجام شد که موردتوجه بسیاری از خیرخواهان رشت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در برخی از مباحث کارها با وقفه انجام می‌شود گفت: فروش بلیط اتوبوس به‌صورت الکترونیکی می‌تواند راهگشای برخی از مشکلات در حوزه حمل‌ونقل باشد و قصد داریم حداقل هفته‌ای یک روز خودمان را مکلف به استفاده از حمل‌ونقل عمومی کنیم.

علوی با اشاره به تهیه و تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت تصریح کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت آماده‌شده و در صحن جلسه امشب شورا توسط سرپرست شهرداری رشت تقدیم شورا می‌شود.

تدوین بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال ۹۸

سرپرست شهرداری رشت نیز با حضور در جلسه امشب شورای رشت با اشاره به تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اظهار کرد: تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا در امورات شهر خللی ایجاد نشود.

علی بهارمست با بیان اینکه بودجه شهرداری رشت طی سال‌های اخیر با روند افزایشی غیراصولی همراه شد افزود: متأسفانه این اقدامات موجب شد که امروزه شهرداری رشت گرفتار بدهی‌های هنگفت شود و تحقق بودجه شهرداری رشت نیز طی این سال‌ها بسیار اندک بوده است.

وی با اشاره به تحقق چهارصد میلیارد تومانی بودجه شهرداری رشت در سال ۹۶ تصریح کرد: شهرداری رشت هم‌تراز با شهرداری شهرهایی ازجمله همدان فعالیت می‌کند اما در حال حاضر بودجه رشت با شهرداری این شهرها فاصله فراوانی دارد و در این دوره به‌منظور جلوگیری از تداوم مشکلات شهرداری رشت تلاشمان را در راستای ارائه و تحقق بودجه منطقی به کار گرفته‌ایم.

بهارمست با تأکید بر اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت ۶۸۵ میلیارد تومان است بیان کرد: بودجه پیشنهادی با کاهش ۳۰ ‌درصدی نسبت به بودجه سال ۹۷ تدوین‌شده که ۴۶ درصد آن جاری و ۵۴ درصد آن عمرانی است‌.

وضعیت درآمدی شهرداری رشت غیرشفاف است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه وضعیت درآمدی شهرداری رشت غیر شفاف است اظهار کرد: با تشکیل کارگروهی بررسی‌های لازم نسبت به مباحثی که پیرامون بودجه‌نویسی مطرح است انجام‌شده و در این طرح شهرداری رشت به حسابرسی تعهدی پایبند می‌شود.

رضا رسولی با بیان اینکه در صورت اجرای این طرح می‌توانیم مطالبات، بدهی و دیگر مباحث مالی شهرداری رشت را پیگیری کنیم افزود: متأسفانه در حال حاضر به‌واسطه ضعف‌هایی که وجود دارد نسبت به مطالبات و بدهی‌های شهرداری رشت اطلاعات کاملی در دست نیست.

وی با تأکید به تجلیل از نام‌آوران رشتی در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره تصریح کرد: مرحوم سید مصطفی رضازاده ازجمله قهرمانان و پهلوانان رشتی بود که اخیراً در حین کمک‌رسانی به انسانی دیگر دچار حادثه و فوت شد و امیدوارم با انجام اقداماتی شایسته، نام و خاطره چنین بزرگانی گرامی داشته شود.

رسولی با اشاره به بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری رشت گفت: دفترچه ضوابط بودجه تحقق بودجه را کانالیزه می‌کند و باید به‌تمامی بندهای آن توجه داشت.

لزوم تخصیص بودجه برای توجه به مباحث شهر دوستدار کودک

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به حضور در همایش شهر دوستدار کودک در شهر اصفهان اظهار کرد: تمامی افرادی که به سن هیجده سالگی نرسیده‌اند کودک محسوب می‌شوند و در طرح شهر دوستدار کودک باید به خواسته‌های آنان در راستای ایجاد رفاه اجتماعی توجه شود.

محمدحسن عاقل منش ویژگی‌های شهر دوستدار کودک را برشمرد و افزود: نظارت، استانداردسازی و نظام‌مند کردن زیرساخت‌ها برای کودکان ازجمله اهداف موردنظر در شهر دوستدار کودک است.

وی با تأکید بر اینکه باید در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اعتبار مشخصی برای توجه به مباحث شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شود گفت: می‌توانیم با هماهنگی با آموزش‌وپرورش از نظرات کودکان و خواسته‌های به‌حق آنان در حوزه شهری اطلاع پیداکرده و یقیناً داشتن یک بانک اطلاعاتی قوی در تمامی تشکل‌های دولتی و غیردولتی می‌تواند در تحقق هر چه‌بهتر شهر دوستدار کودک مثمر ثمر باشد.

در حوزه استحکام بنای ساختمان‌ها در رشت توجه بیشتری شود

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به مباحث مطرح‌شده پیرامون وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: معتقدم چنانچه در حوزه‌ای مشکلی وجود دارد حذف کردن راه‌حل برطرف کردن آن مشکل نیست و باید اصولی و منطقی اقدام کرد.

بهراد ذاکری به بنر نصب‌شده در پیاده راه فرهنگی رشت پیرامون موسیقی خیابانی اشاره کرد و گفت: نوع نگاه مخاطب به موسیقی خیابانی متفاوت بوده و معتقدم با توجه به اینکه موسیقی خیابانی برخاسته از افراد درون جامعه است باید از آن حمایت کنیم.

وی با تأکید به حمایت از موسیقی و تئاتر خیابانی در رشت افزود: در تلاطم‌های زندگی امروزه و مشکلاتی که بر جامعه حاکم است شنیدن صدای موسیقی حتی برای چند دقیقه می‌تواند آرامش خاطری برای افراد به همراه داشته باشد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باید در حوزه استحکام بنای ساختمان‌ها در رشت توجه بیشتری شود تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از ساخت‌وسازها در رشت دارای استحکام بنا نبوده و این اقدام غیراصولی همچنان در رشت در حال انجام بوده و یقیناً در صورت بروز حوادثی و بلایایی همچون زلزله بدترین اتفاقات برای خریدار رقم می‌خورد.

وی با ابراز گلایه از عدم نظارت بر خدمات موتوری در شهرداری رشت گفت: متأسفانه در این حوزه نظارتی وجود ندارد و با حذف سازمان خدمات موتوری در ادوار گذشته مشکلات فراوانی دراین‌باره در رشت رقم خورده است.

ذاکری با اشاره به بودجه پیشنهادی ۶۸۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت بیان کرد: عدم واقعی بستن بودجه موجب انعقاد قراردادهایی شده که ضرر و زیان هنگفتی به شهرداری و شهر وارد کرده است.

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه شهرداری رشت با شهر فروشی درآمدزایی می‌کند خاطرنشان کرد: تاکنون ایده مناسبی در حوزه درآمدزایی در رشت اجرایی نشده و در شرایط فعلی بودجه پانصد میلیارد تومانی برای شهر رشت را مناسب‌تر می‌دانم.

بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی برای ۹۸ غیرواقعی است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به شیب بودجه ۹۸ شهرداری رشت اظهار کرد: سال گذشته نیز بارها اعلام کردم که بودجه شهرداری رشت در سال ۹۷ غیرواقعی بوده و معتقدم بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت نسبت به آن واقعی‌تر نوشته‌شده است.

احمد رمضانپور با اشاره به میزان تحقق بودجه شهرداری رشت از سال‌های ۹۲ تا ۹۷ افزود: در حال حاضر منابع شهرداری رشت مشخص بوده و باید با توجه به‌تمامی تنگناهایی که در حوزه مالی شهرداری رشت وجود دارد به مبحث بودجه نگاه شود.

وی با تأکید بر اینکه بودجه باید با در نظر گرفتن میزان درآمد سال‌های گذشته در شهرداری رشت تدوین شود بیان کرد: معتقدم بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت نیز که ۶۸۵ میلیارد تومان بیان‌شده غیرواقعی بوده و بنده تأکیددارم باید از نگاه سلیقه‌ای داشتن در تدوین بودجه خودداری شود.

بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی برای شهر مناسب است

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به اینکه تحقق برخی از کدهای بودجه شهرداری رشت خارج از اختیارات شورا و شهرداری است اظهار کرد: وام، کمک‌های دولتی و غیره ازجمله مواردی است که خارج از توان شهرداری رشت بوده و بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی را برای شهر مناسب می‌دانم.

با کاهش بودجه صرفاً برای تحقق آن مخالفم

یکی دیگر از اعضای شورای رشت در جلسه امشب شورا با اشاره به اینکه مدیران شهرداری رشت در تحقق بودجه نقش دارند اظهار کرد: فقط توجه داشتن به میزان تحقق بودجه انگیزه فعالیت را از مدیران شهرداری سلب می‌کند و در بودجه سال ۹۷ رقم ۵۴ میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده بود که تحقق پیدا نکرد.

فرهام زاهد با بیان اینکه یقیناً تمامی اعضای شورا تمایل داریم فاصله بودجه محقق و مصوب اندک باشد افزود: تداوم برخی از رفتارها و انتقادات از شهردار یقیناً انگیزه حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه گزاری در این شهر را کاهش می‌دهد و با کاهش رقم بودجه فقط به‌منظور تحقق آن مشکلی برطرف نمی‌شود و با این اقدام مخالف هستم.

لزوم اولویت ارتقای شاخص‌های محیط زیستی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بودجه ۹۸

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه راهبردها و سیاست‌های ابلاغی باید در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت موردتوجه باشد اظهار کرد: در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت باید از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری و امیدوارم در کمیسیون تلفیق دراین‌باره سیستماتیک و اصولی‌تر اقدام شود.

فاطمه شیرزاد به سهم ۴۶ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: امیدوارم ارتقای شاخص‌های محیط زیستی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت در اولویت باشد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به پروژه‌های نیمه‌تمام شهری بیان کرد: یکی از بخش‌های مؤثر که در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت به آن توجه شده است بحث درآمدی از محل عوارض سوخت و آلاینده‌ها است.

امکان توقیف ساختمان شهرداری توسط بانک شهر

عضو دیگر شورای رشت نیز در جلسه امشب شورا با اشاره به اینکه در برخی از آیتم‌ها معمولاً بودجه شهرداری رشت محقق نمی‌شود اظهار کرد: در حال حاضر به‌واسطه تأخیر در پرداخت اقساط وام توسط شهرداری به بانک شهر ممکن است به‌زودی ساختمان شهرداری توسط این بانک توقیف شود.

حامد عبداللهی با بیان اینکه با کاهش بودجه حس رقابت در بین مدیران شهرداری رشت کاهش پیدا می‌کند افزود: کاهش بودجه شهرداری رشت اتفاق خوبی نیست و با این اقدام موافق نیستم.

سید امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه برخی از اشتباهات و عدم تعهد به برنامه مصوب مشکلاتی در تحقق بودجه ایجاد کرده است اظهار کرد: اعضای شورای رشت به همان اندازه که به مجموعه شهرداری تعهد دارند نسبت به شهروندان نیز متعهد هستند و تمام تلاش خود را برای تحقق بودجه مصوب به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار