کد خبر : 32385
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397- 24: 10

تراموای رشت تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

تراموای رشت تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: خط اول تراموای رشت تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گیلانستان رئیس شورای شهر رشت در هفتادمین جلسه این شورا با اشاره به رفع نواقص طرح تفصیلی در مجموعه شهرداری و استانداری و خواسته کمیسیون عمران شورا اظهار داشت: امیدواریم از این به بعد رونق کسب و کار در حوزه ساخت و ساز را شاهد باشیم.

سید امیرحسین علوی با اشاره به بازدید جمعی از مدیران شهرداری و استانداری گیلان از واگن سازی داخلی در شهر زنجان گفت: باید مطالعات تراموا را تا پایان سال به سرانجام برسانیم تا برای بحث بودجه سال بعد مجلس به مشکل بر نخوریم؛ امیدواریم خط اول تراموای شهر رشت زیر ۴ سال راه‌اندازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: با مشارکت شورای شهر و سازمان آب و فاضلاب و کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، برای حذف آلاینده‌های رودخانه‌های رشت یکی دیگر از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محدوده شهر رشت را احداث کردیم.

علوی ضمن عذرخواهی از مردم شهر رشت تصریح کرد: اگرچه از آغاز دوره پنجم به امور رسیدگی می‌کنیم اما وجود مدیر ارشد هدایت‌کننده یعنی شهردار مهم است و بابت تاخیر پنج ماهه در انتخاب شهردار رشت از مردم این شهر عذرخواهی می‌کنیم.

وی با اشاره به رزومه‌های ارائه شده برای شهرداری رشت گفت: شرایط لازم برای شهردار شدن طبق آیین نامه‌ها و پیش‌نویس وزارت کشور داشتن مدرک لیسانس و ۹ سال سابقه مدیریت میانی است که طبق بررسی‌های انجام شده برخی از این گزینه‌ها، ۹ سال مدیریت میانی ندارند و حذف می‌شوند.

رئیس شورای شهر رشت افزود: در استانداری گیلان با معاونت عمرانی و مدیرکل امور شهری استانداری و فرماندار رشت پیرامون این قضیه و لازم الاجرا بودن آن با بنده صحبت و شرایط ذکر شد و ما موظف به انجام وظیفه قانونی خود هستیم.

علوی با اشاره به تایید نشدن گزینه قبلی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: متاسفانه ما دو بازه زمانی سه ماهه را برای انتخاب شهردار از دست دادیم و این از نظر مسئولان، نقص شورای شهر رشت محسوب می‌شود بنابراین باید به کار خود سرعت ببخشیم و رای اکثریت شورا در این زمینه لازم الاجرا است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: اگرچه در نبود شهردار مدیران مختلف کارها را سامان‌دهی کردند اما نقاط ضعف در مدیریت شهری وجود دارد و باید پروسه انتخاب شهردار را سرعت ببخشیم.

فاطمه شیرزاد با تشکر از همه مدیران فعال در پنج منطقه رشت خاطرنشان کرد: اقدامات اساسی در مناطق ۱, ۲ و ۳ که پروژه‌های عمرانی دارند برای دهه مبارک فجر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد احداث فاز اول شهربازی شهر رشت با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان، نخستین درمانگاه هموفیلی و افتتاح پارک در مسکن مهر شهر رشت از جمله اقدامات شورای شهر رشت برای دهه مبارک فجر است.

شیرزاد با اشاره به اقدامات مختلف سازمان های فرهنگی و ورزشی در حوزه فرهنگی افزود: رونمایی از زندگینامه هفت شهید هنرمند، نمایشگاه عکس و اسناد قدیمی به‌مناسبت ۱۲ دی و و برگزاری شب خاطره‌های انقلاب در مساجد از جمله اقدامات فاخر برای این ایام است.

وی با اشاره به پاکسازی رودخانه‌ها در روز رشت خاطرنشان کرد: برای کاهش آلودگی زرجوب، گوهررود و تالاب عینک باید ۲ تصفیه‌خانه در رشت ساخته شود که برای این منظور به ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این مراسم با اشاره به حفظ شأن گزینه‌ها افزود: باید از دستگاه های مربوطه استعلام بگیریم تا صحت رزومه‌های ارائه شده مشخص شود؛ ما نگران احقاق حقوق مردم رشت هستیم و در این حوزه نگاه شخصی نداریم.

حاجی‌پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این جلسه تصریح کرد: باید یکی از گزینه ها را طی یک جلسه غیر علنی انتخاب کنیم و به تهران پیشنهاد دهیم تا تایید کنند و به‌منظور تسریع در انتخاب باید جلسات طولانی‌تری را تشکیل دهیم.

محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این نشست گفت: نگرانی ما این است که وزارت کشور گزینه انتخابی ما را قبول نکند و از آنجا که وقت کافی نداریم، کاندیداها باید هرچه سریع‌تر برنامه‌های خود را ارائه دهند تا بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

، جلسه بعدی شورای شهر رشت به صورت فوق العاده در روز شنبه آینده برگزارمی‌شود و چند نامزدی که طبق شروط وزارت کشور صلاحیت تصدی پست شهرداری را دارند به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار