کد خبر : 44480
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

استاندار گیلان:

تراموا باعث کاهش ترافیک در کلان‌شهرها می‌شود

تراموا باعث کاهش ترافیک در کلان‌شهرها می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به راه‌کارهای کاهش ترافیک در کلان‌شهرهای کشور گفت: با توجه به افزایش هزینه ساخت مترو در کشور ایجاد سیستم حمل‌ونقلی تراموا بسیار به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه قطار شهری در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه برای توسعه بافت شهری باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، اظهار کرد: مهم‌ترین مؤلفه در پیشرفت و توسعه شهری ایجاد حمل‌ونقل مناسب است زیرا در این صورت، هم باعث توسعه شهری شده و هم از آلودگی هوا در کلان‌شهرها جلوگیری می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری گفت: امروزه جامعه با رشد جمعیتی بسیار زیاد همراه بوده و توجه به آن و پیشرفت‌های روزافزون، داشتن برنامه مناسب برای توسعه و تکمیل سیستم حمل‌ونقل شهری بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه در خصوص حمل‌ونقل شهری باید به موقعیت جغرافیایی توجه شود، تصریح کرد: به علت افزایش قیمت بنزین و ترافیک سنگین در شهرها، باید در خصوص افزایش سیستم حمل‌ونقل شهری بر اساس موقعیت جغرافیایی تصمیم‌گیری کرد.

زارع، تراموا را مهم‌ترین عامل در کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، بسیاری از شهرها توان ایجاد متروهای جدید را نداشته و در این مواقع، ایجاد سیستم تراموا یکی از بهترین راه‌کارها برای کاهش آمار ترافیک است.

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان به گیلان برای حل مشکل پسماند

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه با اشاره به هزینه زیاد ساخت مترو در شهرهای کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، هزینه ساخت تراموا یک‌سوم مترو است که علاوه بر کاهش هزینه باعث کم شدن ترافیک در شهرهای بزرگ می‌شود.

وی از حمایت وزارت کشور برای معرفی تراموا خبر داد و افزود: استفاده از تراموا باعث توسعه حمل‌ونقل شهری می‌شود که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی لازم از سوی مسؤولین شکل گیرد.

حسین رجب صالحی با اشاره به اختصاص مبلغ قابل‌توجه به سراوان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده امسال ۱۳۰ میلیارد تومان به گیلان برای حل مشکل پسماند اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار