کد خبر : 46021
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398- 24: 17

تراژدی تلخ محرومیت در محله «سیاه اسطلخ» رشت + فیلم

تراژدی تلخ محرومیت در محله «سیاه اسطلخ» رشت + فیلم

محله «سیاه اسطلخ» یکی از محله‌های محروم شهرستان رشت است که در حال حاضر از ابتدایی‌ترین امتیازات و امکانات شهری برخوردار نیست.

به گزارش گیلانستان محله سیاه اسطلخ یکی از محله‌های محروم شهرستان رشت و دارای جمعیتی بیش از ۵ هزار نفر است که در حال حاضر از ابتدایی‌ترین امتیازات و امکانات شهری برخوردار نیست و آلودگی‌های ناشی از عبور رودخانه گوهررود از وسط این محل باعث بروز مشکلات فراوان و ناراحتی مردم آن منطقه شده است.

در قدیم به این محل سیاه سل می‌گفتند و سل در زبان گیلکی به‌معنای استخر بزرگ است چون در آن زمان استخری با این صفات در این منطقه وجود داشت که تامین‌کننده آب اهالی محل بود.

مردم حین عبور از این محل معمولاً کفش و پای خود را در آن استخر بزرگ شسته و به شهر می‌رفتند و از آنجا که آب این استخر تمیز نبود به مرور زمان به آن سیاه استخر یا “سیاه اسطلخ” گفتند.

بیشتر مردم این محله از وضعیت کلی محل و مشکلاتی نظیر آبگرفتگی‌های فراوان کوچه‌ها و خیابان، وضعیت نامناسب آسفالت، آلودگی‌های ناشی از عبور رودخانه گوهررود از وسط این محل، مشکلات زیست محیطی و زباله، مشکلات برق و عدم برخورداری از امکانات شهری و مشکلات فقر و محرومیت ناراحت هستند.

مردم محله «سیاه اسطلخ» رشت از مسئولان و مدیران شهری تقاضاهای زیادی دارند که البته تمام مطالباتشان به‌حق است و جزو شهروندانی هستند که حق برخورداری از خدمات شهری، بهداشتی و فرهنگی را داشته و امروز نیازمند توجه ویژه هستند.

با دوربین بین مردم محله سیاه اسطلخ رشت حضور پیدا کردیم تا از نزدیک صحبت‌ها و درخواست‌هایشان را بشنویم؛ مردمی که تا امروز صبورانه بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشتند و نیازمند توجه ویژه هستند.

یکی از اهالی محل اظهار داشت: من ۲۵ یا ۳۰ سال است که در این محله مغازه دارم و در طول این سال‌ها شاهد بودم که محله سیاه اسطلخ حتی اندکی پیشرفت نکرده است.

وی با اشاره به مشکلات تردد و عبور و مرور عابران و رفت و آمد خودروها در این محل گفت: عابران و دانش‌آموزان به‌دلیل معضل آبگرفتگی‌ و آسفالت به‌راحتی نمی‌توانند در این محل رفت و آمد داشته باشند و خودروها نیز جای مناسبی برای دور زدن ندارند.

یکی دیگر از اهالی محل با بیان اینکه مشکلات فاضلاب این محل هنوز برطرف نشده است افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در این محل با آن روبه‌رو هستیم این است که آب آلوده رودخانه گوهررود وارد مزارع کشاورزی شده و باعث آلوده شدن برنج‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها برخی خانوارها در این محل از آب شهری بهره‌مند شده‌اند تصریح کرد: مابقی خانوارها در این محل از آب شهری محروم هستند از طرفی قرار بود شهرداری برخی خانه‌های مسکونی این محل که در حریم رودخانه گوهررود قرار گرفتند را تخریب و بازسازی کند اما اقدام مناسبی انجام نشد‌.

یکی از بانوان محل نیز به آلودگی‌های ناشی از رودخانه گوهررود که از وسط این محل عبور کرده اشاره و بیان کرد: آلودگی و بوی بَد این رودخانه زندگی را برای ما سخت کرده است از طرفی قرار بود خانه‌هایی که در مجاورت رودخانه قرار دارند تخریب شوند ولی هنوز اقدامی نشده است از مسئولان تقاضا داریم که رسیدگی کنند.

یکی از بانوان قدیمی محل با بیان اینکه کشاورزان به ناچار از آب آلوده گوهررود برای مصارف کشاورزی خود استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: این آب آلوده باعث بیمار شدن و حتی فوت برخی اهالی محل شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار