کد خبر : 63543
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399- 40: 11

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان:

ترویج سبک زندگی اسلامی مهمترین رسالت کانون های مساجد است

ترویج سبک زندگی اسلامی مهمترین رسالت کانون های مساجد است

حجت‌الاسلام انصاری با تاکید بر اینکه امروزه مساجد و کانون‌های مساجد پایگاه مردمی مستحکمی دارند گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مهمترین رسالت کانون های مساجد است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌السلام «حسین انصاری» ، اظهار داشت: امروزه مساجد و کانون‌های مساجد پایگاه مردمی مستحکمی دارند و این موضوع با شیوع ویروس منحوس کرونا و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمد ثابت شد از طرفی مهم‌ترین نقش مساجد تحقق اتحاد و همبستگی بیش از پیش در میان مسلمانان است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان استفاده از ظرفیت مساجد و کانون‌های مساجد در راستای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: از آن‌جا که ملت ایران اسلامی پیرو راه امام حسین(ع) هستند و به همین جهت دشمنی‌های پی در پی و توطئه‌های استعمار جهان راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

انصاری با بیان اینکه حفظ دین در گرو مبارزه مستمر با شیاطین و مستکبران عالم است تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تولی و تبری در کنار هم قرار دارند بنابراین دلدادگی به خدا با دوستی با دشمنان خدا با هم سازگار نبوده و نیستند و تبری از دشمنان یک اصل در آموزه‌های یک مسلمان است.

وی عوامل مختلفی که در گرایش خانواده‌ها به سمت شرکت در برنامه‌های مساجد وجود دارد را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: امروزه شاهدیم که چگونه بسیج پایگاه مردمی خود را در داخل مساجد تأسیس می‌کند یا سایر قشرها و نهادها مسائل فرهنگی خود را در داخل مساجد پیگیری می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده پایگاه مردمی کانون‌های مساجد است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان حضور جوانان و نسل‌های جدید انقلاب را در مساجد و نمازهای جماعت متذکر شد و ضمن تاکید بر لزوم بسترسازی برای تقویت این حضور و اجتماعات ابراز داشت: نقش مسجد و کانون‌های مساجد در مقابله با دشمنان، بیداری و آگاهی‌بخشی به جامعه و فشرهای مختلف مردم بسیار کلیدی است.

انصاری در پاسخ به این پرسش که از سال‌های گذشته تاکنون نوع نگاهی که به مساجد و کارکردهای کانون‌های مساجد شده چگونه بوده است نیز یادآور شد: مهم‌ترین نقش مسجد تحقق اتحاد و همبستگی بیش از پیش در میان مسلمانان است از طرفی باید به این امر هم اشاره کرد که در انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به مساجد شد.

وی موضوع شیوع ویروس منحوس کرونا و نقش روحانیون و مساجد در کمک‌رسانی به مردم را متذکر شد و اذعان کرد: از زمان شیوع کرونا در  گیلان طلاب و روحانیون ما به سرعت وارد میدان شده و نسبت به انجام انواع فعالیت‌های جهادی در عرصه سلامت اقدام کردند و این امر نشان داد که هرگز روحانیت از مردم جدا نبوده و نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد و روحانیون و طلاب همواره و در همه سختی‌ها و مشکلات با مردم، نظام و انقلاب هستند خاطرنشان کرد:‌ برای داشتن یک جامعه اسلامی نمونه باید ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی بیشتر از این‌ها تبلیغ شود و نهادها و حوزه‌های فرهنگی در این راستا باید تلاش جدی‌تری داشته باشند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار