کد خبر : 34817
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397- 44: 11

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری:

تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان به طرح‌های بزرگ و مولد پرداخت می‌شود

تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان به طرح‌های بزرگ و مولد پرداخت می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار در جوامع روستایی گفت: تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان عمدتاً به طرح‌های بزرگ و مولد پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان آرش فرزام صفت اظهار داشت: تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان در حال حاضر با تغییر یکسری از رویکردها عمدتاً به طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و مولد پرداخت می‌شود تا ضمن ایجاد تغییر مثبت در مناطق روستایی بستر مناسب برای اشتغال پایدار فراهم شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گیلان جلوگیری از به وجود آمدن انحراف کمتر در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ برای نیل به این هدف سعی کردیم از پرداخت تسهیلات به طرح‌های خوداشتغالی و خانگی تا جایی که امکان دارد فاصله بگیریم.

فرزام صفت وضعیت استان گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و در تشریح جایگاه استان عنوان کرد: وضعیت گیلان از این لحاظ در سطح کشور مناسب هست و با سیاست‌های اتخاذ شده شرایط آن با متوسط کشوری تفاوت زیاد و معناداری ندارد.

وی به مهم‌ترین ویژگی‌ها و کارکردهای مثبت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ایجاد کسب و کار و کسب درآمد به ویژه در مناطق روستایی گیلان می‌تواند جلوی مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات این استان حل و فصل کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گیلان ایجاد رونق اقتصادی و افزایش سطح درآمدی روستائیان را از جمله فواید طرح‌های اشتغال روستایی خواند و تصریح کرد:‌ مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها از دیگر مزیت‌های مهم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی است.

فرزام صفت بر تأکید بر اینکه بخش اعظم کارآفرینان چه در سطح کشور و چه در گیلان سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب و کارهای مورد نظر خود را ندارند گفت: برداشت از منابع بانکی و استفاده از تسهیلات تکلیفی دولت راه‌هایی است که کارآفرینان برای حل مشکل خود به سمت آن جذب می‌شوند.

وی پرداخت تسهیلات اشتغال از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و تغییر در برخی از رویکردهای آن در سال‌های اخیر را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ نوع نگاه دولت در این حوزه پرداخت تسهیلات کمی و حمایتی به طرح‌هایی است که به اشتغال پایدار و مولد به ویژه در جوامع روستایی منجر می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گیلان وجود نقاط ضعف و قوت در روند پرداخت تسهیلات اشتغال را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ در دست نداشتن وثیقه لازم برای ارائه به بانک و بدهی‌های معوق از جمله مشکلاتی است که برخی از کارآفرینان در مسیر دریافت تسهیلات با آن مواجهند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار