کد خبر : 66680
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

تشریح جزئیات فوت دو کودک گیلانی با احتمال مسمومیت غذایی/ پرونده فوت کودکان در پزشکی قانونی تشکیل شد

تشریح جزئیات فوت دو کودک گیلانی با احتمال مسمومیت غذایی/ پرونده فوت کودکان در پزشکی قانونی تشکیل شد

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت جزئیات فوت دو کودک از یک خانواده خمامی را تشریح و گفت: یک کودک از این خانواده پیش از مراجعه به مرکز و کودک دیگر نیز علیرغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی فوت کرده است.

به گزارش گیلانستان، دکتر سعید سادات منصوری امروز در جمع خبرنگاران در تشریع جزئیات فوت دو کودک اهل شهرستان خمام، اظهار کرد: در تاریخ ۹ خردادماه،  یک کودک پسر سه‌ساله بدون علائم حیاتی توسط پدر و همراهان، به واحد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شد که علیرغم تلاش‌های همکاران، پزشکان و CPR بیمار، متأسفانه بازگشت علائم حیاتی میسر نشد.

وی با اشاره به فوت کودک دیگر خانواده خمامی که با احتمال مسمومیت غذایی به این بیمارستان مراجعه و بستری بود، افزود: با توجه به شرح‌حال اخذشده از پدر بیمار مبنی بر مصرف ماده غذایی توسط مادر و دو فرزند و بروز علائم مشابه در هر سه نفر، کودک دختر هفت‌ساله نیز با علائم بی‌حالی در مرکز بستری و با توجه به‌احتمال مسمومیت غذایی، مشاوره‌‎های تخصصی و فوق تخصصی جهت مداوای وی انجام و علیرغم تلاش‌های کادر درمان، کودک دوم نیز فوت کرد.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت از ارجاع اجساد متوفایان به پزشکی قانونی گیلان خبر داد و گفت: با عنایت به موارد فوق، در همان ابتدا موضوع به کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز بهداشت استان منعکس و اجساد نیز جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارسال شدند.

به گزارش فارس، مادر خانواده خمامی نیز در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بستری بوده که به گفته پزشک معالج، علیرضا بادسار، متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌های این مرکز، حال عمومی بیمار خوب و امروز مرخص خواهد شد.

دکتر مهدی قربانی نمین، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تائید ارجاع پیکر بی‌جان متوفایان کودک خمامی به پزشکی قانونی، اظهار کرد: پرونده پزشکی قانونی برای این دو اجساد تشکیل‌شده و در حال بررسی است.

به گفته این مقام پزشکی قضایی، با توجه به نوع مسمومیت و احتمال نیاز به آزمایش‌های تخصصی و پیشرفته، نتیجه آزمایش ممکن است به مدت کمتر از یک ماه به طول بیانجامد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار