کد خبر : 70339
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تشکیل فراکسیون نظارت بر حسن اجرای قوانین/ قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی نشد

تشکیل فراکسیون نظارت بر حسن اجرای قوانین/ قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی نشد

بهروزی‌فر از تشکیل فراکسیون نظارت بر حسن اجرای قوانین در مجلس خبر داد و گفت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی نشده است و مطمئنا مجلس مسببان عدم اجرای آن را مؤاخذه می‌کند.

به گزارش گیلانستان، «خلیل بهروزی‌فر» طرح جهش تولید مسکن و ساخت چهار میلیون مسکن در عرض چهار سال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور، قرار شد در هر سال یک میلیون واحد مسکونی تولید و عرضه شود که البته برای آن سازوکارهایی هم اندیشیده شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ارائه شده وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در افق ۱۴۰۴ عرضه چهار میلیون مسکن در کشور بوده است عنوان کرد: برای هر کدام از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط جهت تحقق طرح جهش تولید مسکن یکسری وظایف و تکالیف مشخص شده که عملیاتی شدن آن‌ها الزامی است.

بهروزی‌فر لزوم ساماندهی بازار عرضه مصالح ساختمانی، فولاد و سیمان را یکی از مؤلفه‌های طرح جهش تولید مسکن خواند و ابراز داشت: باید در اینجا دقت لازم و نظارت‌ها انجام گیرد تا بخش‌هایی که می‌خواهند در تولید مسکن اقدام کرده و مشارکت داشته باشند به انحراف نروند و مشکلات گذشته مجددا تکرار نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس دو موضوع خانه‌های خالی و جمعیت عظیمی از قشرهای مختلف کشور که برای تهیه مسکن در رنج هستند را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: متاسفانه کسانی که انبوه ساز بودند و تولید مسکن را انجام دادند یکی از مهم‌ترین دلایلی هستند که ما هم‌اکنون در کشور با پدیده خانه‌های خالی مواجهیم.

وی وضع مالیات مستقیم بر خانه‌های خالی را اقدام مهمی که مجلس برای مقابله با این پدیده و ساماندهی بازار عرضه مسکن انجام داد دانست و یادآور شد: متاسفانه این قانون که مصوب مجلس است اجرایی نمی‌شود و به جای اینکه از افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ها جلوگیری کند و آن را در جایی متوقف سازد ما همچنان شاهد افزایش بی‌وقفه و بی‌رویه قیمت مسکن هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی قانونی بسیار خوب با سازوکارهایی مشخص محسوب می‌شود افزود: افرادی در این راستا به عنوان واسطه و دلال وجود دارند که باعث افزایش قیمت مسکن می‌شوند بنابراین ما در وهله نخست باید این علت‌ها را شناسایی و با آن برخورد کنیم.

بهروزی‌فر قانون را فصل‌الخطاب دانست و با اشاره به اینکه شاهد اعمال نظارت ضعیف و کم‌رمق در بخش مسکن پس از تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی هستیم اذعان کرد: آن‌هایی که متولی این امور هستند باید پاسخگوی مجلس به عنوان خانه ملت باشند که چرا قانون مصوب مجلس اجرایی نشده و بازار مسکن از آشفتگی در نیامده است.

وی فراکسیون نظارت بر حسن اجرای قانون را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه فراکسیون مربوطه به تازگی در مجلس شکل گرفته است تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این فراکسیون بخش نظارتی مجلس پررنگ‌تر از همیشه ظاهر شود تا دیگر قوانینی نظیر قانون وضع مالیات بر خانه‌های خالی روی زمین نماند.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت با تاکید بر اینکه فلسفه و هدف فراکسیون نظارت بر حسن اجرای قانون نه‌تنها در حوزه مسکن بلکه قابل تعمیم به بسیاری از بخش‌های دیگر است خاطرنشان کرد: این  فراکسیون با جلسات منظم و پی‌درپی خود موضوعات را پیگیری می‌کند تا دیگر شاهد عدم اعمال قانون توسط متولیان نباشیم و حتما هم برخوردهای لازم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار