کد خبر : 68401
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

دادستان رودبار خبر داد؛

تشکیل پرونده برای یکی از مدیران ارشد گیلان در ماجرای «خِرشک»

تشکیل پرونده برای یکی از مدیران ارشد گیلان در ماجرای «خِرشک»

دادستان رودبار از تشکیل پرونده برای یکی از مدیران ارشد گیلان در ماجرای رانش زمین در روستای «خِرشک» خبر داد و گفت: میزان خسارت در بخش منازل بیش از ۳ میلیارد تومان است.

به گزارش گیلانستان، هادی بشری با اشاره به پیگیری قضائی مسببین حادثه خرشک، اظهار کرد: بعد از حادثه رانش زمین در خرشک رودبار با توجه به محرز بودن دخالت عوامل انسانی در حادث شدن این رانش، در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسببین امر پرونده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی سال ۹۹ جلوی فعالیت معدن خرشک را گرفته بود، گفت: برخی مسئولین استانی و شهرستان رودبار در فعالیت معدن خرشک دخالت مستقیم داشته و مقصر شناخته شدند.

دادستان رودبار از تشکیل پرونده قضائی برای یکی از مدیران ارشد گیلان در دخالت مستقیم فعالیت معدن خرشک خبر داد و بیان کرد: یکی از مدیران ارشد استان بدون نظر گرفتن منافع مردم و تبعات فعالیت معدن در روستای خرشک، اصرار به استمرار فعالیت معدن داشته و حتی به صورت مکتوب به فرماندار وقت رودبار، خواستار ادامه فعالیت معدن و برخورد با مردم معترض خرشک شده بود.

بشری با با بیان اینکه تا پایان ماجرا و برخورد جدی با متخلفین و مسببین امر در کنار مردم خواهیم بود، تصریح کرد: دستگاه قضائی در برخورد با متخلفین و افرادی که با تخلف و تعدی به حقوق مردم، منافع خود را نسبت به مردم ارجح می‌دانند هیچ مماشاتی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه فرد بهره بردار معدن در بازداشت به سر می‌برد، افزود: بررسی و حل مشکلات اهالی خرشک باید در اولویت قرار گیرد.

دادستان رودبار با بیان اینکه عوامل انسانی و فعالیت معدن دلیل وقوع رانش در خرشک شناخته شده است، گفت: پرداخت تمام خسارات ناشی از رانش زمین خرشک متوجه بهره بردار معدن خرشک است و باید تمام خسارات وارد شده به اهالی خرشک را پرداخت کند.

بشری با بیان اینکه به جد پیگیر مطالبات اهالی خرشک هستیم، تصریح کرد: خسارت وارد شده به اهالی اعم از اعیان، عرصه و باغی و اراضی کشاورزی مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت.

بشری با اشاره به این‌که ارزش ۳۴ واحد مسکونی بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، اضافه کرد: برای ارزیابی اراضی زراعی و باغی اهالی خرشک هم درخواست کارشناس مربوطه به صورت رایگان شده که با معرفی وی این موضوع هم ارزیابی و به مبلغ خسارات تعیین اضافه می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار