کد خبر : 8710
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

تصمیم‌گیران جابه‌جایی مراسم 22 بهمن رشت پاسخگوی افکار عمومی باشند

تصمیم‌گیران جابه‌جایی مراسم 22 بهمن رشت پاسخگوی افکار عمومی باشند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان جابه‌جایی غیر کارشناسی محل برگزاری مراسم 22 بهمن را سبب کاهش عظمت حضور مردم رشت عنوان کرد گفت: تصمیم‌گیران جابه‌جایی مراسم 22 بهمن رشت پاسخگوی افکار عمومی باشند.

به گزارش گیلانستان ، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی نقاط قوت و ضعف راهپیمایی روز 22 بهمن در گیلان اظهار کرد: راهپیمایی روز 22 بهمن امسال پاسخ کوبنده ملت بزرگ ایران به تهدیدهای رئیس جمهور کاسب‌کار آمریکا بود.

وی، شور و حرارت توأم با معرفت مردم ایران اسلامی طبق انعکاس رسانه‌ها را سبب مباهات ایرانی‌ها عنوان کرد و افزود: راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان‌ها طبق گزارش‌های دریافت شده، چشمگیر و با شکوه‌تر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن در مرکز گیلان امسال نسبت به سال‌های گذشته شور و حرارت ویژه‌ای نداشت، تصریح کرد: اصرار برخی افراد برای جابه‌جایی مسیرهای راهپیمایی و تجمع در میدان مصلا به بهانه برگزاری مراسم عبادی سیاسی جمعه موجب شد تا برنامه‌ای ملی دست‌خوش آزمایش و خطا شود، برنامه‌ای که آزمون خود را در مدت 37 سال برگزاری در میدان شهدای ذهاب در شأن حضور گهربار و افتخارآمیز مردم گیلان داشته است.

اشجری متذکر شد: بهانه برخی افراد برای تغییر محل تجمع پایانی راهپیمایی در میدان مصلای شهر رشت در حالی برگزار می‌‌شد که در تهران طبق سنت 37 سال گذشته در میدان آزاد برپا شد زیرا برگزارکنندگان راهپیمایی در تهران می‌دانند مطابق سنت سال‌های گذشته مردم عادت به حضور در همان مکان دارند.

وی با اشاره به اینکه تأکید و اصرار بسیار برای جابه‌جایی محل تجمع راهپیمایی 22 بهمن موجب شد تا شبکه‌های تلویزیونی قدرت مانور برای ارائه تصویر مطلوب از حضور مردم شهر رشت را نداشته باشند، بیان کرد: بسیاری از صحنه‌ها به گونه‌ای بود که جمعیت کم نمایش داده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، جابه‌جایی غیر کارشناسی محل برگزاری مراسم 22 بهمن را سبب کاهش عظمت حضور مردم رشت عنوان کرد و گفت: اعمال مقررات ترافیکی، مجریان برگزاری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان را در ایجاد جاذبه و مقدمه‌سازی مراسم محدود کرد بنابراین امکان اجرای برنامه‌هایی مانند سرود یک‌هزار و 357 نفری همسرایان فجر وجود نداشت.

اشجری خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ترافیکی در خیابانی که شریان اصلی شهر محسوب می‌شود موجب اختلال در عبور و مرور شد و طبق گزارش‌های واصله سبب رنج مردم و واکنش‌هایی شده است.

وی یادآور شد: ممکن است افرادی کاهش حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته را با سردی هوا و باران توجیه کنند اما به استناد عکس و سوابق موجود مردم در هوایی سردتر از روز 22 بهمن سال 95 به خیابان‌ها آمدند و در میعادگاه همیشگی خود در میدان شهدای ذهاب سرود پیروزی سر دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: زمانی که نظر کارشناسان و مجریان اصلی برگزاری مراسم ملی نادیده گرفته شود و برخی در رأی شخصی خود اصرار ورزند، نتیجه آن آسیب جدی به برنامه‌ ملی می‌شود.

اشجری با بیان اینکه میدان شهدای ذهاب به غیر از جایگاه سنتی در برگزاری راهپیمایی‌ها به لحاظ بصری نیز بسیار پر اهمیت است، تصریح کرد: مطابق گزارش‌های رسیده، تعدادی از مردم مانند سال‌های گذشته در میدان شهدای ذهاب تجمع کردند تا شاهد برگزاری مراسم در آن مکان باشند اما راهپیمایان از مسیرهای مختلف به طرف مصلا حرکت کرده بودند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار