کد خبر : 58688
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس

تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تکلیف مجلس به سازمان انرژی اتمی در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: سازمان انرژی اتمی موظف است، ظرف مدت سه ماه عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد را تا درجه غنای مناسب، با حداقل هزار عدد ماشین IR-2m در بخش زیرزمینی تأسیسات شهید احمدی روشن نطنز آغاز کند.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار کرد: ‏بر اساس این طرح سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف دو ماه پس از تصویب این قانون، سالانه به میزان ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تأسیسات شهید علی‌محمدی فردو تولید و در کشور ذخیره کند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای نشان دادن حسن نیت خود به‌طرف غرب به‌طور داوطلبانه اقداماتی را انجام داد که نتایج مطلوبی نصیب ایران نشد، افزود: سازمان انرژی اتمی مکلف است، ظرفیت غنی‌سازی و تولید اورانیوم غنی‌سازی شده با سطح غنای متناسب هریک از مصارف صلح‌آمیز کشور را به میزان ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکلیف مجلس به سازمان انرژی اتمی  در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بیان کرد: سازمان انرژی اتمی موظف است، ظرف مدت سه ماه عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد را تا درجه غنای مناسب، با حداقل هزار عدد ماشین IR-۲m در بخش زیرزمینی تأسیسات شهید احمدی روشن نطنز آغاز کند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ‏با بیان اینکه در این طرح هرگونه عملیات غنی‌سازی، تحقیق و توسعه با ماشین‌های IR-۶‌ به تأسیسات فردو منتقل می‌شود گفت: عملیات غنی‌سازی با ۱۶۴ ماشین از  نوع IR-۶ آغاز و تا انتهای سال ۱۳۹۹ به هزار ماشین توسعه خواهد یافت.

آقازاده با تشریح قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصریح کرد:  طی این قانون، سازمان انرژی اتمی موظف است نسبت به بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان طی پنج ماه اقدام و راکتور ۴۰ مگاواتی آب‌سنگین اراک را که به‌موجب برجام ازکارافتاده است طی مدت چهار ماه  با زمان‌بندی معین از طریق احیای قلب راکتور به شرایط پیش از برجام برگرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه ‏دولت موظف است بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ ‎برجام، ظرف دو ماه دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی را متوقف کند، افزود: دولت موظف است پس از سه ماه گزارش دقیق اقدامات انجام‌شده از جانب طرف‌های برجامی در زمینه بازگشت به اجرای کامل تعهدات و رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بدعهدی غربی‌ها در برابر ایران تصریح کرد: چنانچه روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت آن‌ها از ایران به شرایط عادی و رضایت‌بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه ‎پروتکل الحاقی را متوقف و درصورتی‌که اینکه اعضای ۱+۴ نسبت به اجرای تعهدات خود و رفع تحریم‌های هسته‌ای، نظامی و حقوق بشری علیه ایران اقدام کنند، دولت موظف است گزارش دقیق اقدامات انجام‌شده را به مجلس ارائه دهد.

آقازاده با تأکید بر لزوم اجرای مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: مستنکفین از اجرای این ‎قانون، به‌تناسب امتناع یا ممانعت از اجرا به طبقات چهار تا هفت مجازات تعزیری قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار