کد خبر : 1933
تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1394- 10: 16

تذکرات آیت الله قربانی اتمام حجت بر مسئولان و در راستای آرامش گیلان است

تذکرات آیت الله قربانی اتمام حجت بر مسئولان و در راستای آرامش گیلان است

امام جمعه موقت رشت گفت: استکبار جهانی راهبرد خود را از تقابل با ایران به تعامل تغییر داده و آن را با نفوذ به کشور دنبال می‌کند و در فکر براندازی نظام است.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر نماز جمعه را حج فقرا دانست و اظهار کرد: نماز جمعه برکات بسیاری دارد.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه حضور انسان در نماز جمعه موجب آرامش و سبکی حالات می‌شود، گفت: تاکنون ۹ خطبه درباره ولایت فقیه ارائه کرده‌ام که امروز به پیشینه ولایت فقیه می‌پردازم، ضمن اینکه در مدت ۳۶ سال گذشته از ولایت فقیه سخنان بسیاری گفته شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع ولایت فقیه از ابتدای اسلام مطرح بوده است، افزود: بزرگان ما در این زمینه به آیه‌های قرآن استناد می‌کنند، همچنین ولایت فقیه پس از غیبت امام عصر(ع) بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه خلأ ولایت فقیه پس از دوران غیبت امام زمان(عج) بیشتر احساس شد، ادامه داد: برخی علما ۱۲ شرط را برای ولایت فقیه برشمردند که از جمله آن خوش‌فهم، خوش‌حافظه، شجاع، با اراده و … است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه باید حکیم و زمان‌شناس باشد، گفت: ولایت فقیه باید با فنون جهاد آشنایی داشته باشد.

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد: شرایط سیاسی و اجتماعی قبل از انقلاب اجازه طرح ولایت فقیه را نمی‌داد و حاکمان با این تفکر مبارزه می‌کردند و علما و بزرگان ما در طول تاریخ پاسخگوی نیاز شرعی و روزمره مردم بودند.

وی به توصیه مقام معظم رهبری به رؤسای دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: رهبری گلایه‌های مختلفی درباره دانشگاه داشتند و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمود به جوانان معتقد و انقلابی باید در دانشگاه‌ها بها داده شود، اظهار کرد: مسئولان در دانشگاه نباید اردوهای مختلط راه‌اندازی کنند و این امر انتقاد به دانشگا‌ه‌ها است.

* لغزش برخی اساتید به دلیل نداشتن بصیرت است

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری به جوانان فرمودند، بصیرت دینی خود را افزایش دهند، گفت: بعضی استادان به دلیل نداشتن بصیرت در فتنه‌ها لغزیدند.

خطیب موقت رشت گفت: هفته گذشته برنامه‌ای که از سیما پخش شد، دل مردم را جریحه‌دار کرد و آنها که کار فرهنگی می‌کنند نباید موجب از بین رفتن آرامش مردم شوند.

وی موضوع نفوذ دشمن به داخل کشور را نگرانی امروز مردم خواند و افزود: موضوع نفوذ دشمن دغدغه خانواده‌های شهدا است و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه هشدار دادند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شرط ۹ گانه برای برجام را ابلاغ کردند، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی پس از برجام نیت خود را برملا کرده و هدف خود را نفوذ در جمهوری اسلامی بیان کردند و استکبار جهانی به دنبال براندازی نظام است.

به گفته وی، استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی جنایت‌های زیادی علیه نظام اسلامی انجام داده اما نتوانسته نتیجه بگیرد و اکنون راهبرد خود را از تقابل به تعامل تغییر داده و آن را با نفوذ دنبال می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری مذاکره را بهانه‌ای برای نفوذ دشمن اعلام کردند، افزود: تمام جامعه باید این خطر را جدی بگیرند و عرصه و حوزه‌های نفوذ دشمن شناسایی شود.

وی اثرگذاری در انتخابات را هدف دشمن در پسابرجام، عنوان کرد و گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی با تغییر باور و تغییر افکار مردم در جامعه است.

شفیعی‌زاده متذکر شد: تغییر افکار تبدیل به تغییر رفتار و تغییر ساختار می‌شود و راهکارهای مبارزه با استحاله فرهنگی باید شناسایی و پیامدها و موفقیت استکبارستیزی در جامعه بیان شود.

وی افزود: آیت‌الله قربانی امام جمعه رشت هفته گذشته به مسئولان استان تذکراتی دادند و این هشدارها را به حق می‌دانیم و این تذکرات در راستای آرامش گیلان است.

خطیب جمعه رشت اظهار کرد: از زبان نمازگزاران توصیه می‌کنم تذکر نماینده ولی فقیه را جدی بگیرند و آنچه فرمودند بر مبنای تکلیف است و اگر اتفاقی در استان بیفتد باید پاسخگو باشد بنابراین حجت شرعی و اجتماعی بر تمام مسئولان تمام است.

وی تخلف از دستور نماینده ولی فقیه را طبق استفتای مقام معظم رهبری جایز ندانست و خاطرنشان کرد: از سخنان نماینده ولی فقیه در گیلان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار