کد خبر : 41702
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

معاون استاندار گیلان:

تغییر کاربری واحدهای تولیدی به فعالیت‌های غیرمولد مورد حمایت دولت نیست

تغییر کاربری واحدهای تولیدی به فعالیت‌های غیرمولد مورد حمایت دولت نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: استانداری گیلان با هرگونه تغییر کاربری واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال استان به سمت فعالیت‌های غیرمولد مخالف است.

به گزارش گیلانستان آرش فرزام‌صفت احیاء واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: راهبرد اشتغال‌زایی دولت تدبیر و امید اشتغال‌زایی از طریق تولید داخلی است، بنابراین اگر سمت و سوی سرمایه‌گذاری از تولید درآمد و ایجاد ارزش‌افزوده منحرف شود، اشتغال ایجاد شده نیز پایدار نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان منفک کردن بانک‌ها از بنگاه‌داری با هدف استفاده مؤثر از توان تولید واحدهای تعطیل و یا راکد را مورد تأکید قرار داد و گفت: با خروج واحدهای تولیدی که به هر دلیل در اختیار بانک‌ها هستند می‌توانیم آن‌ها را به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگردانیم البته در این راستا مقاومت‌هایی وجود دارد اما مسیر اصولی دولت متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه بعضاً با درخواست‌هایی جهت تغییر نوع فعالیت واحدهای تولیدی ریشه‌دار استان مواجه‌ایم که در مقابل این درخواست‌ها، سیاست اصولی دولت تداوم تولید با تغییر و نوسازی ساختارها و استفاده از نوآوری است افزود: هر تغییر کاربری که فعالیت یک واحد را در گیلان از تولید به سمت فعالیت غیرمولد پیش ببرد تحت هیچ شرایطی مورد قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از رصد دقیق بحث تغییر کاربری اراضی در این استان خبر داد و در مورد اهمیت این موضوع و اقدامات اتحاذ شده نیز عنوان کرد: هم‌اینک فیلترهای تغییر کاربری عرصه‌ها در استان گیلان به ویژه در سال‌های اخیر بسیار تنگ‌تر از گذشته شده است و اصولاً این‌گونه رفتارها مورد حمایت نیست.

فرزام‌صفت بهبود فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و بازگشت واحدهای تحت مالکیت بانک‌ها و نهادهای عمده سرمایه‌گذاری ملی را از برنامه‌های اولویت‌دار استانداری گیلان دانست و افزود: به توجه به ارزشمند بودن عرصه‌های استان گیلان عمده درخواست‌های واصله برای تغییر کاربری‌ها بیشتر روی فعالیت‌های غیرمولد متمرکز شده است.

وی ویلاسازی، انبوه‌سازی و یا قطعه‌بندی کردن عرصه برای فروش را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های درخواست‌ برخی متقاضیان برای تغییر کاربری اراضی در گیلان اعلام کرد و گفت: اگر قرار باشد از عرصه یک واحد صنعتی آن‌هم با متراژ بالا که زمانی عرصه‌های ملی در اختیار آن‌ها قرار گرفته برای چنین مواردی استفاده شود، از هدف اصلی و اولیه فاصله گرفته‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در ادامه، تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور و در هر کدام از استان‌ها از جمله گیلان را به عنوان یک ظرفیت ملی مسأله‌ای بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این ستادها همانطور که از نامشان پیدا است قرار است تصمیمات فوری، بنیادی، قاطع و اورژانسی اتخاذ کنند.

وی جنبه اجرایی بخشیدن به بسیاری از مصوبات استانی و موظف کردن دستگاه‌های ذیربط به اجرای آن‌ها را از جمله مزیت‌ها و کارکردهای بسیار مهم تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: پروژه‌های استان در سال 98 تدوین شده و وجه مشترک تمام آن‌ها افزایش تولید با محور صادرات است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار