کد خبر : 38182
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398- 49: 17

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

تفاوت چشمگیر توسعه شهرهای رشت و لاهیجان در ۲ سال اخیر/ چه کسانی مقصر عقب ماندگی رشت از سایر شهرها هستند؟!

تفاوت چشمگیر توسعه شهرهای رشت و لاهیجان در ۲ سال اخیر/ چه کسانی مقصر عقب ماندگی رشت از سایر شهرها هستند؟!

رشتی که به شهر اولین ها در کشور معروف بوده اما امروز به بی ثبات ترین شهر کشور از لحاظ مدیریتی تبدیل شده و این مهم تحقق نشد مگر به درایت و هوش ذکاوتمندانه اعضای خدوم و پرتلاش شورای شهر!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، از آغازین روزهای پس از انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای رشت و لاهیجان، موضوع انتخاب شهردار به قدری داغ و پرحاشیه بوده که تیتر اصلی اکثر رسانه های استان را از آن خود کرده بود.

در رشت ابتدا تنش بر سر ماندن یا استیضاح ثابت قدم در واپسین روزهای عمر شورای چهارم بوده و این شهردار نیز به دلیل یکسری دعواهای داخلی و همیشگی اعضای شورا با خود، در نهایت برکنار گردیده و با کرسی عالی ترین مقام اجرایی کلانشهر رشت خداحافظی نمود.

سرانجام با روی کار آمدن اعضای شورای پنجم از بین گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری رشت، آقایان مسعود نصرتی و مسعود کاظمی محتمل ترین کاندیداها بوده و دارای بیشترین آراء موجود بودند که در این کارزار نظر اکثر کارشناسان و دلسوزان شهر، مسعود کاظمی بوده اما طمع شورانشینان از راحتی و آسودگی بهره برداری و استفاده ی بیشتر از یک شهردار غیربومی نسبت به شهردار بومی کاری کرد که نصرتی با ۱۱ رای شهردار رشت شود.

اعضای شورای شهر لاهیجان هم به محض اینکه شاهد عدم انتخاب مسعود کاظمی به عنوان شهردار رشت شدند، با ایشان وارد مذاکره و گفتگو شده و در نهایت او را به عنوان شهردار شهرشان انتخاب کردند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و نصرتی که ۱۱ رای از اعضای شورا کسب کرده بود، ۱۱ ماه هم نتوانست با چنین افراد منعت طلب و تمامیت خواهی دوام بیاورد و بالاخره فرار را بر قرار ترجیح داد ولی کاظمی همچنان شهردار لاهیجان باقی مانده است.

اکنون ۲ سال از عمر شوراهای پنجم می‌گذرد و با نگاهی اجمالی به وضعیت حتی ظاهری دو شهر رشت و لاهیجان به راحتی می‌توان تفاوت چشمگیر در توسعه و پیشرفت عمرانی این دو شهر را مشاهده کرد.

رشتی که به شهر اولین ها در کشور معروف بوده اما امروز به بی ثبات ترین شهر کشور از لحاظ مدیریتی تبدیل شده و این مهم تحقق نشد مگر به درایت و هوش ذکاوتمندانه اعضای خدوم و پرتلاش شورای شهر!

اما می بینیم لاهیجانی که تا دو سال پیش از لحاظ مدیریتی و عمرانی چنان افولی کرده بود که هر گردشگری را متعجب می کرد، امروز با حضور شهرداری جوان و متخصص، آوازه آن در سایر شهرهای کشور نیز پیچیده است.

بازگشایی جزیره لاهیجان پس از ۲۲ سال به همت مسعود کاظمی

جزیره گردشگری لاهیجان پس از ۲۲ سال هم‌زمان با شب پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال گذشته بازگشایی شد. افتتاح این مجتمع گردشگری نویدی برای جذب گردشگران بیشتر به این شهرستان بوده و شهردار لاهیجان معتقد است؛ این جزیره به یک مجموعه گردشگری و حتی قطب گردشگری در شمال کشور تبدیل خواهد شد.

نگاهی به رشد بودجه این شهر نشان می دهد که شهرداری لاهیجان در سال ۹۶ بودجه پیش بینی شده ۴۶ میلیارد تومانی خود را به میزان ۱۱۵ درصد تحقق بخشیده و در سال بعد با رشدی چشمگیر بودجه ۷۷ میلیارد تومانی را در دستور کار قرار می دهد و باز هم با تحقق ۱۰۴ درصدی آمار قابل اتکایی را به ثبت می رساند. اما شهردار لاهیجان به همین میزان نیز بسنده نمی کند و برای سال ۹۸ بودجه ۱۳۰ میلیارد تومانی را هدف قرار می دهد و به نظر می رسد در تحقق این بودجه پیش بینی شده نیز موفق باشد.

امید است حال که شهر رشت شهرداری جدید به خود دیده است، اعضای شورا با همدلی و وحدت کنار یکدیگر جمع شده و به شهردار منتخب کمک کرده تا عقب ماندگی ۲ ساله خود از شهرهای دیگر را به سرعت جبران و مردم را از عملکرد خود راضی نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار