کد خبر : 24227
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

تفریحات نوروزی مدیران فرهنگی استان و عدم رسیدگی به مساجد گیلان/ فرصت‌هایی که به راحتی بر باد می‌رود!

تفریحات نوروزی مدیران فرهنگی استان و عدم رسیدگی به مساجد گیلان/ فرصت‌هایی که به راحتی بر باد می‌رود!

تفریحات درون و برون استانی و گشت‌وگذار مدیران فرهنگی در ایام نوروز هیچ وقتی برایشان باقی نگذاشته تا ذره‌ای هم وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان، همه ساله استان گیلان با آغاز تعطیلات عید نوروز میزبان و پذیرای میلیونها مسافر و گردشگر می‌شود. مردمی که از استانها و حتی کشورهای خارجی به گیلان سفر کرده و از طبیعت سرسبز و زیبای این دیار استفاده و بهره می‌برند.

اکثر نهادهای دولتی و غیر دولتی همانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، میراث فرهنگی، هلال احمر، راهنمایی رانندگی و… از این فرصت ارزشمند در جهت خدمت به مردم و رفاه حال مسافران استفاده نموده و حتی برای جوانان و مردم استان شرایط کسب درآمد و اشتغال هم ایجاد می‌کنند.

اما در این بین نهادهای مرتبط با امور فرهنگی و مذهبی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و… که فرصت خوبی در این تعطیلات برایشان فراهم شده تا به وظایف خود بهتر عمل کنند و موجب رشد و شکوفایی معنوی و دینی مسافران و مجاوران شوند، گویا تفریحات درون و برون استانی و گشت‌وگذارشان در ایام نوروز هیچ وقتی برایشان باقی نگذاشته تا ذره‌ای هم وظایف ذاتی خود را انجام داده و نهایت استفاده را از فرصت فرهنگی پیش‌آمده ببرند!

در مسیرهای پر تردد گیلان همچون محور قزوین به رشت که مساجد زیادی هم در شهرهای لوشان، منجیل و رودبار وجود دارد و با توجه به آنکه شمار کثیری از مسافران برای اقامه نماز، صرف ناهار و شام، استراحت و… در این مکانها توقف می‌کنند، این نهادها می‌توانند با انجام فعالیت‌های موثر و خلاقانه فرهنگی مذهبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان موجب پیشرفت معنوی و دینی آنان شوند.

حال نه تنها شاهد چنین برنامه‌هایی در اقامتگاه‌های استان برای مردم نیستیم، بلکه بعضا مسافران با درب بسته برخی مساجد حتی در لحظه‌ نمازهای یومیه نیز مواجه شده و یا اگر هم درب مسجد باز باشد، معمولا امام جماعتی حضور ندارد تا نماز جماعت شکل بگیرد!

در بُعد مسائل حجاب و عفاف و بروز ناهنجاری‌ها و منکرات توسط برخی مسافران نیز، گویا هیچ کدام از نهادهای مذکور وظیفه ای برای تذکر به هنجارشکنان نداشته و عملا بی‌خیال چنین مواردی شده اند!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار